Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
SBF licens 2009?
1 besök senaste veckan (3390 totalt)
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Hallå alla Renault fantaster!

Jag undrar hur många av er som är intresserade av banåka som har en SBF licens idag och hur många som skulle vara intresserade av att ta licens för att få deltaga på riktigt bra trackdays. Har fått ett riktigt bra erbjudande från oväntat håll gällande trackdays men det förutsätter SBF licens.

Licensen innebär för visso en kostnad på ca 2000kr (kurs+klubb medlemskap) men är samtidigt en riktigt lärorik och rolig kurs (halvdag teori och halvdag praktik). Dessutom öppnar den dörrar för att vara med andra klubbar och köra.

Sviestad (LMS) kör licenskurser tidigt på våren som jag verkligen kan rekommendera. 2008 var första tillfället 29:e mars. Jag kan garanterat fixa så att vi kan deltaga ett Renault gäng vid ett och samma kurstillfälle om intresset finns.

Mer info här: http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&a . . . .

Hälsningar // Mårten

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Jag är intresserad Dock inte den 29 maj för då är det träff i GBG med konbana

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13189

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag kan nog vara intresserad att åka på "samverkansträffar med andra klubbar" som kräver SBF-licens. Det förutsätter ju naturligtvis som vanligt att det passar med tid och plats och så...
Man hinner ju tyvärr inte åka på allt skoj som erbjuds...

Att ta SBF licens är ju faktiskt rätt kul...
Fler och fler som organiserar väljer ju iofs att köra under SMA-försäkring istället för med SBF-anslutning. Vi får väl se hur det blir framöver om de två koncepten kommer att kunna verka sida vid sida...


Magnus Janard skrev:
Jag är intresserad Dock inte den 29 maj för då är det träff i GBG med konbana

Fast den 29 maj var nog 2008 års LMS-datum...

Är det konbana i Gbg i CRS's regi 090529?

_________________

Rice and shine
Citera
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



Magnus Janard skrev:
Jag är intresserad Dock inte den 29 maj för då är det träff i GBG med konbana


Är det spikat att det blir den 29'e?
29'e är en fredag så det kan väl inte stämma?

Det har ju varit på lördagar tidigare, 24 Maj 2008, 19 Maj 2007, 20 Maj 2006

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



Jag är också intresserad av att ta licens 2009. Ska även bli medlem i LMS tänkte jag.
Dock har man blivit lite fundersam kring SBF efter att ha läst diskussioner kring SBF vs. SMA...


Dignell skrev:
Hallå alla Renault fantaster!

Jag undrar hur många av er som är intresserade av banåka som har en SBF licens idag och hur många som skulle vara intresserade av att ta licens för att få deltaga på riktigt bra trackdays. Har fått ett riktigt bra erbjudande från oväntat håll gällande trackdays men det förutsätter SBF licens.

Licensen innebär för visso en kostnad på ca 2000kr (kurs+klubb medlemskap) men är samtidigt en riktigt lärorik och rolig kurs (halvdag teori och halvdag praktik). Dessutom öppnar den dörrar för att vara med andra klubbar och köra.

Sviestad (LMS) kör licenskurser tidigt på våren som jag verkligen kan rekommendera. 2008 var första tillfället 29:e mars. Jag kan garanterat fixa så att vi kan deltaga ett Renault gäng vid ett och samma kurstillfälle om intresset finns.

Mer info här: http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&a . . . .

Hälsningar // Mårten

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Jag vill åxå ta licens hoppas bara man har tid att komma , 3skift har både för och nackdelar, nackdelarna är att när vanliga dödliga är lediga på helger får en annan jobba och då tenderar det att vara både bankörningar och licens tagningar.
Men jag skall försöka köra så mycket jag kan, nu har man kastat ut kärringen åxå så kanske man får pengarna och tiden att stoppa i den riktiga motorn så det blir lite fart på skrotet..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



jag e på... förhoppningsvis e bilen klar då åxå....

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



GBG trägffen är själklart som vanligt på en lördag men det skall vara helgen runt den 29 onde som gäller

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
wallnermike
Finspång
Här sen Apr 2008
Inlägg: 191



jag är på att ta licens. Om tiderna passar.

_________________
Mikael Wallner

Clio sport -02
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Har pratat med LMS och vi kan säkert synka så att alla Renault förare kan ta licens vid samma tillfälle. Återkommer när schemat för 2009 är spikat vilket bör vara under januari.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



Dignell skrev:
Har pratat med LMS och vi kan säkert synka så att alla Renault förare kan ta licens vid samma tillfälle. Återkommer när schemat för 2009 är spikat vilket bör vara under januari.


Det låter trevligt Mårten thumbs up

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
RenaultSport
SBF licens 2009?
1 besök senaste veckan (3390 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande