Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Gotland Ring 2009-05-09
<<   1, 2, 3   >>
17 besök senaste veckan (15563 totalt)
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721


Trådstartare
Det är inte jag som håller i trådarna denna gång.. men skall kolla med han som styr och ställer... för vad jag förstått så kommer all info angående träffen ut snart

Men jag håller er uppdaterade

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Dök upp några frågor.

Kommer det arrangeras under SBF eller SMA?

Kommer det erbjudas något special pris? Vet ibland att det funnits paket (typ: båt, boende, banhyra) där man fått billigare resa med båten för att man ska på något evenemang.

Måste man vara medlem i CRS för att få haka på?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721


Trådstartare
Kommer att finnas paketlösningar
De som är med i CRS kommer att få första tjing på platserna men det kommer även att finnas restplatser.

Mer vet inte jag

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nu finns träffen med i bankalendern.

https://rejsa.nu/bankalender.asp

_________________

Rice and shine
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Bra! då kvarstår bara den viktigaste frågan: Vart anmäler man sig???

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jovani skrev:
Bra! då kvarstår bara den viktigaste frågan: Vart anmäler man sig???


Alla detaljer är nog ännu inte 100 spikade i nuläget skulle jag gissa.
PM'a Mange. Han är inblandad i Renaultklubben och vet kanske mer nu om hur de tänkt sig anmälandet...

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721


Trådstartare
Allt är inte klart än... han som håller i trådarna håller på som bäst med att kolla boende och resor. Så fort allt är klart så lägger jag ut det här.

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag såg just att det finns info om eventet här:
http://www.clubrenaultsverige.com/meeting_detail.asp?id=189
Hur många rejsa-inbjudningsplatser blir det?

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag själv tidigare i tråden skrev:
om inget kommer i vägen lär jag nog hänga på.

-Tänker högt:
...När jag läser inbjudan inser jag att det blir rätt kostsamt för en dags banåka (färja+bana+boende mm). Jag hade förväntat mig ett paketpris med allt inkluderat.
Ser man det som en minisemester med stor del samkväm kommer ju kostnads bilden i lite annat läge.
Hmm... Tål att tänka på... för de pengarna kan man åka mycket bana på t.ex. Sviestad eller Kullen......

_________________

Rice and shine
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Krockar tyvärr med Scuderia kursen på ringen...

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

T. Weber skrev:
Krockar tyvärr med Scuderia kursen på ringen...


Du skall icke inleda oss i frestelse!!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

CRS håller just nu på med planerandet. Det som ännu inte finns info om är hur bankörningen kommer att struktureras och hur många rejsainbjudningsplatser som erbjuds.
Så fort jag har fått info från CRS om hur själva banåkabiten blir organiserad så informerar jag här i tråden.
I nuläget har de satt deadline för anmälan till 5'e Mars.

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721


Trådstartare
precis återstår lite planering men snart så skall allt förhoppningsvis vara klart

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2905



Lars Falk skrev:
-Tänker högt:
...När jag läser inbjudan inser jag att det blir rätt kostsamt för en dags banåka (färja+bana+boende mm). Jag hade förväntat mig ett paketpris med allt inkluderat.
Ser man det som en minisemester med stor del samkväm kommer ju kostnads bilden i lite annat läge.
Hmm... Tål att tänka på... för de pengarna kan man åka mycket bana på t.ex. Sviestad eller Kullen......


I min värld är Gotland Ring betydligt roligare än Kullen och Gelleråsen så då hamnar kostnaden i ett lite annat läge.

Visst blir det lite dyrare då båtbiljetten landar på en tusenlapp totalt med ordinarie pris. 1000kr är väl inte direkt billigt för en dags körning men allmänhetens körning kostar 900kr och då är det oftast kortare tid samt delade pass med MC.
Har fått bra rabatt tidigare via Gotland ring så fixar det detta så borde vi prata iaf 30% lägre pris. Återstår dock att se.

Det man får ha i åtanke är att sträckan man åker med bil är relativt kort. Ca 6 mil Stockholm C till Nynäshamn. Från Visby till banan är det 4 mil. Blir ju en del extra om man ska till Kullen. I min bil är det skönt att slippa åka så långt eller köra bil med släp. Däremot ligger vandrarhemmet som föreslås rätt långt ifrån banan. Gotland är en rätt stor ö ändå...

För mig är det enkelt då jag har tillgång till en sommarstuga på Gotland 1.8 mil öster om Visby dvs på rimligt avstånd till banan. Visserligen primitiv men likväl. Går nog att ordna plats där vilket förbättrar det hela ytterligare. Blir ju iaf 300kr billigare. Idealt åker man fredag kväll. Kör bana på Lördagen och äter middag på valfritt ställe på kvällen. Dagen efter kan man ta en tur runt ön om man har bokat en sen färja. Fårö är klart sevärt och ligger nära banan. Iaf om inte ön visar sig ifrån sin blötaste och regnigaste sida

Hör av dig om du är intresserad. Om det erbjuds restplatser är jag och ev några till intresserade.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Andreas Millbro skrev:
För mig är det enkelt då jag har tillgång till en sommarstuga på Gotland 1.8 mil öster om Visby dvs på rimligt avstånd till banan.


När kan vi komma

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13175

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andreas Millbro skrev:
Lars Falk skrev:
-Tänker högt:
...När jag läser inbjudan inser jag att det blir rätt kostsamt för en dags banåka (färja+bana+boende mm). Jag hade förväntat mig ett paketpris med allt inkluderat.
Ser man det som en minisemester med stor del samkväm kommer ju kostnads bilden i lite annat läge.
Hmm... Tål att tänka på... för de pengarna kan man åka mycket bana på t.ex. Sviestad eller Kullen......


I min värld är Gotland Ring betydligt roligare än Kullen och Gelleråsen så då hamnar kostnaden i ett lite annat läge.

Visst blir det lite dyrare då båtbiljetten landar på en tusenlapp totalt med ordinarie pris. 1000kr är väl inte direkt billigt för en dags körning men allmänhetens körning kostar 900kr och då är det oftast kortare tid samt delade pass med MC.
Har fått bra rabatt tidigare via Gotland ring så fixar det detta så borde vi prata iaf 30% lägre pris. Återstår dock att se.

Det man får ha i åtanke är att sträckan man åker med bil är relativt kort. Ca 6 mil Stockholm C till Nynäshamn. Från Visby till banan är det 4 mil. Blir ju en del extra om man ska till Kullen. I min bil är det skönt att slippa åka så långt eller köra bil med släp. Däremot ligger vandrarhemmet som föreslås rätt långt ifrån banan. Gotland är en rätt stor ö ändå...

För mig är det enkelt då jag har tillgång till en sommarstuga på Gotland 1.8 mil öster om Visby dvs på rimligt avstånd till banan. Visserligen primitiv men likväl. Går nog att ordna plats där vilket förbättrar det hela ytterligare. Blir ju iaf 300kr billigare. Idealt åker man fredag kväll. Kör bana på Lördagen och äter middag på valfritt ställe på kvällen. Dagen efter kan man ta en tur runt ön om man har bokat en sen färja. Fårö är klart sevärt och ligger nära banan. Iaf om inte ön visar sig ifrån sin blötaste och regnigaste sida

Hör av dig om du är intresserad. Om det erbjuds restplatser är jag och ev några till intresserade.


Min fundering var mer en allmän reflektion...
Jag gissar att inbjudningsplatser är ett måste för att få detta att bära sig ekonomiskt. Att hyra GR kostar ju en slant för klubben. (Hur saker och ting kommer att gestalta sig informerar nog Mange om så snart som möjligt...)

Jo, jag har varit på Gotland en del, både tävlat och turistat, så jag har hyfsad koll. Om du har ett par platser över i stugan så kan det vara av intresse. Vi får stämma av...
Visst är GR kul och jag ska försöka vara med på detta evenemanget. (Att jag skriver försöka har inte ekonomiska grunder... 500:- eller 1000:- banavgift spelar inte så stor roll, det är just att helgerna på våren är lite hektiska för min del...)

_________________

Rice and shine
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



valet av vandrarhem så långt från banan kan bero på att han som planerat har sommarstuga i närheten, inte att det är nära till banan...

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721


Trådstartare
nu finns det mer info för de som inte är klubbmedlemmar och vill anmäla sig
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=755728#755728

Skynda att boka

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Hur många är anmälda / kommer??

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



Jag är anmäld och kommer dit.

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



vad jag hört kommer 30bilar

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
RenaultSport
Gotland Ring 2009-05-09
<<   1, 2, 3   >>
17 besök senaste veckan (15563 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande