| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: vevaxel BMW m43b18 / hel motor
|
2 besök senaste veckan (1065 totalt) |
|
K: vevaxel bmw m43b18 / hel motor
Finns det möjligen någon som har en vevaxel till en 1,8 liters BMW-motor till salu? m43b18 ska det vara. Kanske en hel motor, eller ett block med kolvar. Gärna i närheten av Göteborg men jag kan åka en bit för att få tag på en bra del. _________________ /Anders C |
||||
|
Det skiljer en del mot M42:ans vev...eller?
Annars har jag nog en sådan i hyllorna. |
||||
|
Re:
olika slaglängd
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Är det inte samma slaglängd om du inte har M43 med vanos? I "tabellen" ska M42b18 och M43b18 utan vanos ha samma slaglängd. (81 mm, vanos 83,5 mm)?
|
||||
|
M42 och M43 (81mm) har samma slaglängd tror jag, M44 har 83-nånting mm. Sen om det passar med remskiva mm vet jag inte. Jag har en fråga på bmwcs-forumet om det.
Andreas: var finns veven? _________________ /Anders C |
||||
|
Veven finns i Linköping.
Jag skulle ju kunna syna den lite mer närgånget så den iaf ser så ok ut som jag vill tro att den är. Står du sen för frakten så kan du få låna den och testa om det fungerar. Eller känner vi ngn som har vägarna förbi? Stenungsund ligger...*www.hitta.se* |
||||
|
Re:
Förra veckan lämnade jag fälgar åt Maz som bor i Götet...det var synd att vi inte visste det redan då. Hör av dig om det blir intressant. |
||||
![]() |
SÄLJES
K: vevaxel BMW m43b18 / hel motor
|
2 besök senaste veckan (1065 totalt) |

