Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1927 besök totalt |
När är lämpligt?
om man drabbats av ett plötsligt infall att få prova på Nordslingan, när är tidigast man kan åka ner iår? Jag ser att de har öppet, men webkameran visar på vit nederbörd och därmed kanske "lite" lurigt underlag ![]() Vilken period brukar vara "det normala"? April-oktober, eller ? |
||
Just nu håller de på med årliga reparationsarbeten och saltar därför banan, så länge det inte kommer alltför mkt snö så är chanserna att de öppnar för turiståkning ganska stora. För några dagar sedan kom dock en kallfront in över hela Tyskland med kyla och snö och så länge den håller i sig kommer banan att vara stängd. Egentligen inte något att spilla tårar över, då förhållandena så här års sällan är optimala. Undantag finns dock, ser att jag köpte årskortet 2008 den 24 feb och den dagen var det sol och torr asfalt. 2007 har jag för mig att jag träffade Qvisander där redan i januari, men den gången fick vi halka omkring på vinterdäck.
Kontentan blir att visst kan det vara intressant även så här års om man kan åka ner med extremt kort varsel och ta risken att det kanske regnar/snöar bort. Har man en längre tidshorisont och vill vara säkrare på att få köra är det snarare slutet av mars/början av april som gäller som tidigast, även om snörisken är långt ifrån utesluten även då. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Instämmer med föregående talare.
Varför är himlen blå? Inte helt lätt att "rekommendera" när man ska åka, då vissa år våren kommer tidigt, såsom i februari/mars och vissa år hänger vintern i längre. Påsk brukar va en kickoff för många, och då är det mkt bilar där dock. Hoppas du får en trevlig resa ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Re:
Eller alla tider när man slipper hojåkarna ![]() ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1927 besök totalt |