| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Saab 900 GLs 1980, lämplig för 5Papp eller brux
|
1802 besök totalt |
|
S: Saab 900 GLs 1980, lämplig för 5Papp eller brux
Jag har en Saab 900 GLs 1980 års modell, skattad och besiktigad till juni/juli -09, 15500+ mil på mätaren. Unika features på denna bil: - tredörrars kombikupé med i sammanhanget lite rost, det är ingen rosthög - trestegad automatlåda; 1-2-D-N-R-P - tvåförgasarmotor på 108 hk, kräver blyersättning - muskelservo - ratt med tuta som ser ut som en gammal airbag, mycket stilrent - nyrenoverad generator - nyrenoverad huvudcylinder (föregående ägare) - sommar- och vinterdäck - motorvärmare samt... Tada! - dragkrok En bil som är som klippt och skuren för 5Papp, eller varför inte folkrace? Eller om man tycker det är roligt, som bruxbil
För den riktigt hängivne är detta en given veteranbil, 29 år gammal
Pris: 5000 kr prutat och klart. Jag är anträffbar via PM eller mobil: 076 848 68 01
|
![]() |
SÄLJES
S: Saab 900 GLs 1980, lämplig för 5Papp eller brux
|
1802 besök totalt |
