| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BBS RK 8½x18" med 225/40 R18 Dunlop SP9000
|
560 besök totalt |
|
Nu när jag har köpt nya sommarhjul (19") så är det dags att sälja de "gamla" Fälgarna är 8½ breda 18" höga BBS RK med ET 37 om jag inte missminner mig helt, bultcirkeln är 5/110 och navringar finns i fälgarna för att passa på Opel och SAAB-nav. För mindre än ett år sedan så renoverades fälgarna och lackades om både på in och utsida i en ljus silvermetallicfärg, färgkod finns självklart kvar. Däcken som är Dunlop SP 9000 i dimension 225/40 R18 köptes nya förra våren och har bara rullat ~700 mil. Hjulinställning gjordes precis när hjulen monterats så de är inte snedslitna eller något. De är knappt slitna alls då de suttit mestadels på en Vectra C med moderata 147 hk så inga burnouter eller liknande har gjorts. Inga kantkörningar eller något sådant finns, enda skavanker om man är petig är lite repor i hålen för hjulbultarna och några stenskott på insidan av några ekrar, vilket är svårt att komma ifrån. Hjulen finns i Göteborg och kan visas runt i trakten eller så om jag ändå har vägarna förbi någon annanstans. Dessa fälgar är väldigt lätta och otroligt starka, BBS gör otroligt högkvalitativa fälgar, så någon obalans eller skevhet förekommer inte. Pris: 8000kr Vill du pruta så höjer jag priset istället
//Fredrik 076 - 3355601
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
![]() |
SÄLJES
|
560 besök totalt |