Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
RenaultSport 300hk sugis... | 1 besök senaste veckan (4128 totalt) |
På Touringcar spares finns det lite kul grejer...
Jag såg att Tony tipsade om den här snurran med tillhörande låda på CRS-forumet. Nå't för Mårten kanske - så att du inte blir ifrånåkt på Sviestad... Bara att handla och hälla ner i CliORS'ens motorrum. "BTCC Sodemo Renault Super touring 300BHP & Hewland HP 2000 6 Speed Sequential FWD gearbox" www.touringcarspares.com |
||||||
Rätt fet, men man kan ju tycka att det är rätt mycket pengar för en nästan 15år gammal motor. I min mening hör sånna där extrema motorer hemma i rena race bilar. Såg ju bara på Clio R3 att motorn (som inte är hälften så extrem som denna) skulle byggas om efter 200mil eller vad det var, vem orkar hålla på så?
|
||||||
Precis. Det blir nog lite väl opraktiskt med en så'n där maskin annat än i en ren racebil. Tyvärr har väl grejer av denna typen rätt begränsat värde egentligen när reglementen ändras, gamla klasser dör och och nya klasser uppstår. Det finns nog mycket, för sin tid, hur håriga grejer som helst som bara "ligger och skräpar"... Synd egentligen. |
||||||
bara att handla då! Kanske blir billigare än man tror. Fast utslutande bankörning kanske blir trist |
||||||
ja antagligen, tror dock att motorn håller längre än vad man tror då,livslängden säkert räknas i fullrejs och inte vanlig landsväg 12000£kostar grejorna ihop..hade jag haft dom liggand och skräpat hade jag struntat i livslängden, frågan är om jag haft längre livslängd än motorn med den i en R5 _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Risken att du lyckas regga med en motorn kan ju inte vara överhängande. Skulle du lyckas har den säkert inte någon av de egenskaper du vill ha vid gatkörning. Kul som en hundvalp - rolig att leka med 15 min men inte efter den bitit sönder allt och pissat i din säng. Men med 20 timmar som Magnus skrev, jag läste aldrig igenom specen, räknar dom säkert fullt spett på bana. |
||||||
kärlek vem skulle inte vilja ha men rogers jämförelse med en hundvalp är nog rätt... men vill ha
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||
Sen är ju frågan vad delarna kostar när man väl ska serva. Som ett exempel så kostar en kolv utan kolvringar till en Clio Super 1600 lika mycket som 4st smidda Wössner högkompskolvar med ringar till en Clio Sport.
Frågan man kan ställa sig är enkel, är det värt det? Så mycket roligare har man nog inte med 300hp än 200hp iaf inte så man kan motivera diffen inköpspris + driftskostnad per mil. |
||||||
Nej det är inte värt det, jag kan bygga en 300hk F7R för en spottstyver av dom pengarna, har redan motorn och turbon, men lådan tycker jag är roligare då..
Finns faktiskt en 243hk F7R i sverige tillsalu, och sedan vet jag om en Btcc byggd laguna med 235hk som vill ha mer hk, sugmotor pratar vi då.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Räcker igentligen med en original F4R + ITB's (separata spjäll) + annan kam + tillhörande mapp så är man uppe på 230-240hp. Till en kostnad av 30-40.000kr |
||||||
Toppen behöver säkert snyggas till och sedan får man lägga ner lite pengar på att få ut avgaserna ur toppen åxå, sedan behöver du nog 2kammar Ja naturligtvis två kammar. Toppen ska inte behöva fixas efter vad jag hört iom CNC frästa kanaler är den riktigt snygg äver original. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Vem/vilka är det som säljer? _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||||||
RenaultSport 300hk sugis... | 1 besök senaste veckan (4128 totalt) |