Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
300hk sugis...
1 besök senaste veckan (4128 totalt)
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
På Touringcar spares finns det lite kul grejer...

Jag såg att Tony tipsade om den här snurran med tillhörande låda på CRS-forumet.
Nå't för Mårten kanske - så att du inte blir ifrånåkt på Sviestad... Bara att handla och hälla ner i CliORS'ens motorrum. thumbs up

"BTCC Sodemo Renault Super touring 300BHP & Hewland HP 2000 6 Speed Sequential FWD gearbox"






www.touringcarspares.com

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Fullservice var 20 mil

_________________
Magnus Thomé
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Rätt fet, men man kan ju tycka att det är rätt mycket pengar för en nästan 15år gammal motor. I min mening hör sånna där extrema motorer hemma i rena race bilar. Såg ju bara på Clio R3 att motorn (som inte är hälften så extrem som denna) skulle byggas om efter 200mil eller vad det var, vem orkar hålla på så?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Fullservice var 20 mil
Man får serva i Örebro när man åker till Kullen.

Precis. Det blir nog lite väl opraktiskt med en så'n där maskin annat än i en ren racebil.

Tyvärr har väl grejer av denna typen rätt begränsat värde egentligen när reglementen ändras, gamla klasser dör och och nya klasser uppstår.
Det finns nog mycket, för sin tid, hur håriga grejer som helst som bara "ligger och skräpar"... Synd egentligen.

_________________

Rice and shine
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



vadå jag åker gärna släp till banan om jag får ha den kombinationen i min R5..
En R5 BTCC
Detta är väl ett forum för rejsbilar

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



volymmannen skrev:
vadå jag åker gärna släp till banan om jag får ha den kombinationen i min R5..
En R5 BTCC
Detta är väl ett forum för rejsbilar


bara att handla då! thumbs up
Kanske blir billigare än man tror. Fast utslutande bankörning kanske blir trist

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Roger Gustafsson skrev:
volymmannen skrev:
vadå jag åker gärna släp till banan om jag får ha den kombinationen i min R5..
En R5 BTCC
Detta är väl ett forum för rejsbilar


bara att handla då! thumbs up
Kanske blir billigare än man tror. Fast utslutande bankörning kanske blir trist

ja antagligen, tror dock att motorn håller längre än vad man tror då,livslängden säkert räknas i fullrejs och inte vanlig landsväg
12000£kostar grejorna ihop..hade jag haft dom liggand och skräpat hade jag struntat i livslängden, frågan är om jag haft längre livslängd än motorn med den i en R5

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



volymmannen skrev:
Roger Gustafsson skrev:
volymmannen skrev:
vadå jag åker gärna släp till banan om jag får ha den kombinationen i min R5..
En R5 BTCC
Detta är väl ett forum för rejsbilar


bara att handla då! thumbs up
Kanske blir billigare än man tror. Fast utslutande bankörning kanske blir trist

ja antagligen, tror dock att motorn håller längre än vad man tror då,livslängden säkert räknas i fullrejs och inte vanlig landsväg
12000£kostar grejorna ihop..hade jag haft dom liggand och skräpat hade jag struntat i livslängden, frågan är om jag haft längre livslängd än motorn med den i en R5


Risken att du lyckas regga med en motorn kan ju inte vara överhängande.
Skulle du lyckas har den säkert inte någon av de egenskaper du vill ha vid gatkörning.
Kul som en hundvalp - rolig att leka med 15 min men inte efter den bitit sönder allt och pissat i din säng.

Men med 20 timmar som Magnus skrev, jag läste aldrig igenom specen, räknar dom säkert fullt spett på bana.

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



kärlek vem skulle inte vilja ha men rogers jämförelse med en hundvalp är nog rätt... men vill ha

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Sen är ju frågan vad delarna kostar när man väl ska serva. Som ett exempel så kostar en kolv utan kolvringar till en Clio Super 1600 lika mycket som 4st smidda Wössner högkompskolvar med ringar till en Clio Sport.

Frågan man kan ställa sig är enkel, är det värt det? Så mycket roligare har man nog inte med 300hp än 200hp iaf inte så man kan motivera diffen inköpspris + driftskostnad per mil.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Nej det är inte värt det, jag kan bygga en 300hk F7R för en spottstyver av dom pengarna, har redan motorn och turbon, men lådan tycker jag är roligare då..

Finns faktiskt en 243hk F7R i sverige tillsalu, och sedan vet jag om en Btcc byggd laguna med 235hk som vill ha mer hk, sugmotor pratar vi då..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

volymmannen skrev:
Nej det är inte värt det, jag kan bygga en 300hk F7R för en spottstyver av dom pengarna, har redan motorn och turbon, men lådan tycker jag är roligare då..

Finns faktiskt en 243hk F7R i sverige tillsalu, och sedan vet jag om en Btcc byggd laguna med 235hk som vill ha mer hk, sugmotor pratar vi då..



Räcker igentligen med en original F4R + ITB's (separata spjäll) + annan kam + tillhörande mapp så är man uppe på 230-240hp. Till en kostnad av 30-40.000kr

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Dignell skrev:
volymmannen skrev:
Nej det är inte värt det, jag kan bygga en 300hk F7R för en spottstyver av dom pengarna, har redan motorn och turbon, men lådan tycker jag är roligare då..

Finns faktiskt en 243hk F7R i sverige tillsalu, och sedan vet jag om en Btcc byggd laguna med 235hk som vill ha mer hk, sugmotor pratar vi då..



Räcker igentligen med en original F4R + ITB's (separata spjäll) + annan kam + tillhörande mapp så är man uppe på 230-240hp. Till en kostnad av 30-40.000kr


Toppen behöver säkert snyggas till och sedan får man lägga ner lite pengar på att få ut avgaserna ur toppen åxå, sedan behöver du nog 2kammar

Ja naturligtvis två kammar. Toppen ska inte behöva fixas efter vad jag hört iom CNC frästa kanaler är den riktigt snygg äver original.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252



volymmannen skrev:
Nej det är inte värt det, jag kan bygga en 300hk F7R för en spottstyver av dom pengarna, har redan motorn och turbon, men lådan tycker jag är roligare då..

Finns faktiskt en 243hk F7R i sverige tillsalu, och sedan vet jag om en Btcc byggd laguna med 235hk som vill ha mer hk, sugmotor pratar vi då..


Vem/vilka är det som säljer?

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
RenaultSport
300hk sugis...
1 besök senaste veckan (4128 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande