| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Opel omega med chassie godis, 5 papps vinnare?
|
467 besök totalt |
|
Ser idag ut såhär:
120kg utplockat! (tjänstevikt original 1370 om jag minns rätt) Finns nog 30-40 kvar att plocka i alla fall cokså! (torkaren i skuffen kvar t ex, balkar i kofångarna, inget kapat ur dörrarna, asfalt matta, dämpmatta på torpeden, i v-lådstunnel osv) De sitter större frambromsar (296mm skivor) från omega 3000 24v monterat, bak är skivorna bara 500mil gamla, lika så klossar och h-broms backar men bilen har stått några år så de är ytrost på dom. Gasdämpare runt om, ca 1500mil gamla. Sänksats som tar åket 35mm närmare backen, lika gamal den. Justerbar camber fram original (går få ut rätt många grader om man vill )
Överhuvudtaget en bil som är välgenomgången för 4-5 år sen, sen sålde jag den och den blev stående (av oförklarliga skäl) tills i somras då jag köpte tillbaka den. Jag lackade även upp den då (för 4-5 år sen dvs) i obruten vit och som synes är den inte vältvättad Rosten lagades också första svängen jag hade den och inget jag har hittat (ytrost finns på golvet i kupen) är av grav-natur. (finns en hel del bilder från bygget vid intresse) Sitter förövrigt den stora bakaxeln med 3,93 utväxling i denna (sedanen hade lilla med 3.73) så en lamelldiff från omega 3000 24v passar rakt av!
Bilen är i väldigt bra skick! och säljs eg bara pga för många projekt... Hade lika gärna haft kvar den. Väghållningen räckte back in the day med inredningen kvar och stor fet baslåda för 130 "rakt-fram" i rondellerna. Då med dåliga 17" Pirelli P zero sulor. Motorn har ju dock gått snart 28 000mil och har säkert sett bättre dagar! Men startar och går klockrent! En ny från skroten kanske kostar en tusenlapp så de är ju inte heller nån kostnad om den skulle ge sig! Medföljer gör även: 4 tomma fälgar, 15" 4st sommardäck i bra skick (6-7mm kvar, dåligt våtgrepp) 4st 15" däck i dåligt skick (drifting däck kanske?) 4st vinterdäck med bra mönster men ingen dubb Inredning om så önskas. Lexan för att göra lätta rutor (har inte så de räcker till alla tror jag, 2mm tocklek i varje fall) Den står på 15"are med dubbade vinterdäck och det sitter omega 3000 skålade halskinns stolar av märket Recaro i bilen. Bilen säljs Besiktad, men avställd! Besiktning sker den 2/2 så hämtning före de innebär att besiktningen uteblir!
Pris: 3500:- Jag nås snabbt och enkelt på: JohanEriksson429@msn.com 070-356 1917 Bilen finns ett par mil söder om Skellefteå. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
![]() |
SÄLJES
|
467 besök totalt |