Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2 -92 Ny bil som de ska pillas med=)
1178 besök totalt
Connsann
Göteborg
Här sen Okt 2008
Inlägg: 10


Trådstartare
Hej Conny heter jag som har fått efternamnet Ågren helldre det än ågren på söndagar =)

Jag har skaffat ny golf som jag hade tänk dra runt några varv varje år på sveriges banor, och ska byggas efter det.

Golf 1,8 CL -92 med RP motorn med 90hk/140Nm med samman kopplad 020 5vxl låda.

Planerna lyder än så länge gti kammen och sportavgas och friare andningsvägar mer räcker absolut inte monojetet i trimnings syfte.
övriga med motorn som ag tänk är typ i stora drag lättat svänghjul och greppvänligare koppling.
i sin tur k-jet från B230ET som är gnistat. Vill skicka i en diff i 020 lådan

I väghållning blir det coilover för att kunna ställa in hårdheten och valfri inställning för att få låg tyngdpungt.
för andra hjulvinklar kommer mycket enkla medel tas till hjälp.
för fram kommer jag köpa andra topplagringar och byta ut övre bulten i spindelleden till en excentrisk bult som tillåter +3 och -3 grader Camber vinkeB. bak kommer ändast TOE vara ändrat till 1-3 graders negativ med hjälp av olika plattor som fästes mellan bakaxel och axeltapparna.

om jag får mersmak av banåkandet på väldigt kort tid så bler det R-däck oh riktiga donigar istället för det som nämns ovanför.

Ska skreva det som händer när det händer och lite bilder när jag kommer på hur jag lägger in bilder.

Kommer inte riktigt ihåg vad toe var om de var negativ som gjorde att hjlen pekade innåt bilen framtill och att camber var vikla vinklar hjulen har lodrätt från sidan?

_________________
Conny Ågren

Tänkt "ban"bil: Golf2 -92 88hk
brukis: ---> "ban"bi

Raktfram inbiten men vilig att lära mig kör och sväng grejer också :P
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2 -92 Ny bil som de ska pillas med=)
1178 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande