| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga Downpipe?
|
2 besök senaste veckan (2136 totalt) |
|
Bygga Downpipe?
Hejsan.. Någon som har ett bra tips på hur man bygger en downpipe. simpelt
Måste tillverka flänsen själv för det är någon udda modell. Någon som har ett bra tips? |
||||
|
hur man, simpelt, bygger en DP?
Köp rör på lokala biltillbehörsfirman typ Mekonomen eller dyligt & måtta, svetsa.....finns det andra sätt?? Hur annars hade du i åtanke....lite mer detaljerad frågeställning hjälper dig att få bättre svar! Vill du inte ha kvar din original DP så kapa bort flänsen från den & svetsa sen på ny pipa! Annars finns det ju färdiga flänsar till de där rackarna att köpa, det kan jag lova dig! RB25DET-T är det väl va ?? Eller är jag fel ute? Färdiga "elbows" går väl annars att köpa till dem för en rimlig peng? _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
|
Re:
Mjah hehe, ja tittade på lite bilder o så så det e väll löst :P Nepp det är till min 180 :P ska fixa klart den nu(på tiden) Tjejen vill lära sig meka bil så det kommer bli perfekt. Flänsen passar inte.. har en turbo som är ca 3 ggr så stor, och tro nu inte den är en jätte, utan 180 zx turbon är snarare väääldigt liten :P |
||||
|
Re:
Då får man antingen tillverka en fläns, köpa av en firma som har eller låta en firma tillverka om inget av de två föregående alternativet känns bra. Inte svårt alls. _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bygga Downpipe?
|
2 besök senaste veckan (2136 totalt) |