Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Donkervoort run at the fastest lap record?
1080 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Jag fick den här förfrågan i dag från USA!

Could you tell me about the Donkervoort run at the fastest lap record? I met a Swiss citizen while on vacation in Nova Scotia and he told me about these cars, which I had never heard of. He said one of them set the "Ring" lap record for a road car...

och jag säger som han i mailet, det har jag aldrig hört något om.

Men när man läser i alla tabeller så finns Donkervoort inte med, är det någon som har någon information om det han frågar om.

HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004

Re: Donkervoort run at the fastest lap record?

Lennart Jarmyr skrev:
Jag fick den här förfrågan i dag från USA!

Could you tell me about the Donkervoort run at the fastest lap record? I met a Swiss citizen while on vacation in Nova Scotia and he told me about these cars, which I had never heard of. He said one of them set the "Ring" lap record for a road car...

och jag säger som han i mailet, det har jag aldrig hört något om.

Men när man läser i alla tabeller så finns Donkervoort inte med, är det någon som har någon information om det han frågar om.

Tydligen skall den bilen körts på 7.14.xx vilket tämligen borde vara det snabbaste varvet av en gatregistrerad - icke kitcar - runt "Ringen"...

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Vet att det skrevs mycket om det för ett par år sedan eller så även här på rejsa. Diskusionen var livlig om det var en gatbil osv.
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Här är en lista där den är med.
http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0& . . . .

Är nog svårt att hävda att bilen inte är en gatbil då den säljs som det och att man oxå bara kan köpa den färdig och inte som kitcar som andra "sevens".
Däremot kan man (tycker jag) ifrågasätta vingarna om man ska gå under standardbil som ex. Porsche gt2, Nissan gtr m.m., men det kanske inte var tanken (att köra som standardbil alltså).
Det var väl edo Porschen man ville sätta på plats bara har jag för mej.

Här är den, 350 hk och 600 kg tomvikt.

www.modsport.se
Citera
Nürburgring
1080 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande