| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Höjd/Bredd äldre Doge Van lampor (fasta lampor till MX-5) ?
|
1431 besök totalt |
|
Försöker lösa fasta lampor på räsen och tänkte använda Doge Van lampor årsmodeller mitten 80-tal Hittar ingan mått eller bil att mäta på, så har någon möjligen en bil att mäta höjd och bredd på vorde det godis !
Typ dessa http://www.bildelsbasen.se/?index=de Tackar för hjälp _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
Re: Höjd/Bredd äldre Doge Van lampor (fasta lampor till MX-5
190x132 är dom Sealed beam finns i 167x106 _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
Toppen Sealed beam = packad variant som finns i bilarna också ? Vet du hur man ser dessa/viken modell ?
Japp samma tema men van-lampor istället
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
Re:
Sealed Beam är gjutna lampor, där man inte kan byta glödlampa utan man tar hela insatsen. Finns i utförande Hel, Halv samt kombinerad. Den stl som jag nämnde är till Camaro ~96 typ och kombinerad. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Kingcab kommer jag inte ihåg, men jag tror att dom har den större insatsen också. dvs 190x132 _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Här finns lite mått o info: http://www.vanman.se/lyktor.htm
Funderar lite själv på sådana, fast i en tysk. Ska se om en leverantör kan bistå med böjd plast bara... _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
Re:
Bra länk _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
SAE/DOT räcker ju inte för bilprovningen (om de är petiga). |
||||
|
Det gäller inte bara koden, en USA-insats har helt annorlunda ljusbild och går "aldrig" igenom en kontrollbesiktning. Sen har sealed beam sådär 35 W effekt och är i mitt tycke helt oanvändbara som färdljus på natten...
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1431 besök totalt |