Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (773 totalt) |
Beläggstyrningar, då det är 1 pads per kolv. Ger jämn förslitning. Samt att man kan ha en ryggförstärkning. Hålen ska ge kylyta för att inte dra in värme i kolven. observera att det sitter rostfria plåtar mot insidorna av OK:en... Fabrikat, ISR. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
Jag kan inte svara, men vågar mig på en gissning. Packningen kommer längre från den varma anliggningsytan-belägget. Väggarna i kolven är fasonerade, för att få en kombination av styrka ock låg vikt. Ytan där oljan trycker på kolven är konisk. "Vanliga racingok" har nog inte några lliknande kolvar. I vart fall inte mina AP. ISR, finns fortfarande. Dom gjorde ok till Koenigsegg. Dom kör med AP nu, pga, certifieringskostnader för nybilsproduction. Vilket AP redan har. Här en bild på Koenigseggs OK. ![]() Det är inte samma OK. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (773 totalt) |