Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Sek låda till 500+ hk?
1 besök senaste veckan (2715 totalt)
Evers
Västerås
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Sek låda till 500+ hk?

Behöver förslag på sek låda. Effekt ca 550hk och vrid ca 520nm. Maxvarv: 8500-9000rpm. Vikt ca 1250kg. Bakhjulsdriven. Det ska vara rakskuret såklart och det ska finnas back.. Minst 5 växlar, helst 6 vxl.

Kom gärna med förslag på lämplig låda samt eventuell prisbild och kontaktinformation..

Mvh Evers

Squadra Corse
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

jerico + seq lock? har för mig jag sett detta nånstans, då har då låda för dubbla effekten thumbs up

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

HOLLINGER... DYRA ? jag tror det ja

Evers
Västerås
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Jerico verkar vara ett vettigt alternativ, och dollarn har ju sjunkit senaste dagarna.. Vill dock helst ha 6-växlat.. Men det är helt klart ett prisvärt alt..

Mvh Evers

Squadra Corse
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re: Sek låda till 500+ hk?

Både xtrac och Hewland borde väl ha en lämplig låda.

Karlstad
Här sen Apr 2008

garagekompisen har en 4vxl jerico om jag inte minns helt galet thumbs up

Kalix
Här sen Nov 2002

Tractive RD90 (6 växlar) = kring 100 pengar http://www.tractive.se/?id=02
Sellholm MPG (5 växlar) = också kring 100' http://www.sellholm.se/article.asp?pid=4921&g=2&id=13&agd= . . . . komplett
Hewland SGT (6 växlar) = ca 120-140' http://www.hewland.com/svga/productrange/sgt.htm

Hjälpte till att fixa en trasig Jerico låda under helgens IS-SM tävlingar och kan väl inte direkt säga att jag blev imponerad av den för att vara en tävlingslåda. Väldigt besvärlig att plocka isär om man jämnför med Hewland och MPG'n.

Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Lyssna på Niklas.

Trevligt med enkel tillgång till kunskap och delar oxå.

Nascar osv så passar säkert en Jerico bra. Kanske även i andra lägen oxå. Men är det nu seklåda man vill ha, då känns det som en klar omväg att gå via en H-låda framtagen för jänkebilar på ett för deras krav "lagom nivå" när man kan få allt klart från början och med riktigt finlir.
Ni med jänkehjärta behöver inte gå i taket nu bara för detta. Var sak har sitt område och sin plats och ngt säger mig att ngn av Niklas förslag passar bäst.

Zanzibar
råby
Här sen Dec 2008

Jerico eller T10 växellåda som används i Nascar är också alternativ. Till dessa lådor så finns det lösa spakställ så man kan få sekventiell växling. Mårten Hansen i Camaro cup hade ett sekvetiellt reglage på sin Camaro cup bil förra året (2008).

Sek låda till 500+ hk?
1 besök senaste veckan (2715 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande