Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hoppsan så kan det gå
1 besök senaste veckan (455 totalt)
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Hoppsan så kan det gå

Nu i helgen har Team Tiger Rallycross haft en sponsordag på Kalix Motorstadium där bla ett par juniorer från klubben skulle prova bilen. Det gick rätt så bra ett par bommade växlar bara, när bilen hade gått ca 40 varv på banan så var det äntligen min tur
Tog några lugna varv för att se hur halkig banan var och sedan började jag att öka tempot. Satan vilket drag det är på asfalt och nya lådan vilken dröm den är

Ett varv runt banan, börjar vid första asfaltböjen efter velodromkurvan som leder ut på start och målrakan. Fegar lite i ingången och går ner på tvåan, trean går i i kurvan, fyran h-e vad det skjuter på, när asfalten tar slut kuggar jag i femman och sen snabbt i med sexan, det driver faktiskt riktigt bra med släta däck på grus. När mållinjen passeras är det dags att bromsa för en skarp 90 graders grusböj som följs av en kort raka och sedan en 90 graders asfaltböj, hela det partiet tas på trean med lagom uppställ för att inte tappa fart. Kort grus raka som övergår till en hårnål på asfalt. Full gas på tvåan, trean sedan kommer velodromen som en svart vägg, den är lite hal idag så jag vågar bara hålla halvgas på trean. Här kommer sedan en kort grus raka fram till asfaltböjen ut på målrakan

Men när jag drar i fyran i kurvan så hostar motorn till, jag släpper genast gasen och provar försiktigt att ge gas igen men motorn tvekar så jag kopplar ur och rullar ner mot mål, då börjar det lukta bränd olja och det ryker som satan bakom bilen > thumbs down

Resultat: Ettans cylinder tänder ej och har tappat kompet, troligen gick en kolv men som tur var så kom ingenting ut genom blocket. Så nu ska motorn ur för att se vad som gick sönder sedan ska en stålvev i som resulterar i 3,2L och varvstopp på 8900 rpm

Citera
Allmänt banåkaforum
Hoppsan så kan det gå
1 besök senaste veckan (455 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande