| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M50-b25 insug på M52-b28
|
2 besök senaste veckan (2770 totalt) |
|
M50-b25 insug på M52-b28
Hej alla glada! På min uppfart står en BMW 328, i mitt knä har jag ett insug från en 325
Frågan lyder: Ska jag använda spjällhus från 328:an eller ska jag använda det som följde med från 325:an? Det kanske rent av inte är någon som helst skillnad på dessa två? Planerar bytet till helgen. Med ytterst vänlig hälsning, S _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Märkesspecifika frågor rörande BMW tas förslagsvis på Autopower
Denna tråden är väl så lämpad för din fråga: http://www.autopower.se/forum/topic. Skall själv göra denna operation någon gång, insuget ligger där hemma
Re:
Ja..grattis och lycka till.....
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Ja, *suck* får väl ta och göra det då
Är lite tveksam till många av svaren vissa personer där gett på frågor. Känns lite mer "kunskapsrikt" här. typ! Då antar jag att det stämmer att detta insuget även funkar på 323. Det var ingen fråga, ett konstaterande av fakta
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Re:
Danke!
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Det är ju det som är så tråkigt...
På våra märkesspecifika sajter och forum finns det inte en enda gnutta kunskap om teknik eller problemlösning. Där vet man oftast bara hur många hästar Limmet hade och på hur många sekunder någon annan körde 402 meter på. Lite trist.
Det finns säkert några från Rejsa som häckar på andra forum också men man ställer inte en teknikfråga av ren spontanitet där. Men det där insuget lär passa fint på din 2,8 litare. Du måste fippla med lite anslutningar på spjällsidan och så behöver din maskin mera sås eftersom du ger den mera luft. Chip, sprut eller original mappning rekommenderas.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Håller inte med om detta, det finns massor med kompetens/info/fakta på AP, dock inte med den spetskompetensen vi har här men den är ju mer allmän än specifik för BMW.
kanske den blir mer och mer uppblandad med skit men nog finns det kompetens där. Finns bla. en hel del folk från rejsa där
Skruva banåkabil
M50-b25 insug på M52-b28
|
2 besök senaste veckan (2770 totalt) |