| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld: BMW 540iA-95
|
2 besök senaste veckan (479 totalt) |
|
Jag behöver en bra till och från-jobbet bil alternativt en billig dragbil. Tyvärr uppfyller inte Bumsen något av kraven, så den måste prioriteras bort. Snyft... Importerad april 00 med 13500 mil på mätaren (div papper på det finns) Nu, fyra ägare senare (de två innan mig var sambos) 26600 någonting. varav 4000 med mig bakom ratten sen nov. 05 nytt carguard 850 monterat 00, manual och koder finns, fjärrarna 1 månad gamla ny kylare 03 ny kondensor 05 nytt batteri 06 nya spindelleder 06 nya krängningshämmarstag 06 Nytt F&K chassikit 06 nya bakbromsar 06 nytt membram insug 07 nya frambromsar 07 ny luftmassemätare 08 nya silentblock 09 Det är det jag vid en snabb igenombläddring i papper och minne kommer ihåg. Vill minnas att kamkedja skall vara kollad av förre ägaren, och därmed borde oljepumpen också vara ok. Bilen är cosmossvart, har nåt m-spoilerpaket och grå skinninredning. Utrustningen som jag kommer på är: 2-zoners klimator. Stereopaket med 6-skivors växlare (bör vara av häftigare slaget, ljud-till fart-anpassning och extra förstärkare orginal kan inte ha varit vanligt 95) telefon, siemens, dock saknas lur så jag har aldrig kollat om den funkar elstolar, kaptensmodell, armstödet på förarstolen lite missfärgat och slitet elrollo (funkar inte) farthållare (funkar inte) elsollucka färddator av mer avancerad sort servotronic (elservo, otroligt lättrattad) adaptiv automatlåda elspeglar backvarnare fällbart baksäte Jaaa, jag har säkert förträngt en del av utrustningen. Vad mer finns det att säga... För närvarande rullar den på några org E34-alusar med no name vinterdäck fram som väl har nåt år av liv kvar i sig och bak är det michelin "vad nu deras dubbdäck heter" inköpta för ett år sen. Sommartid har den varit skodd med Ronal 7,5x16 och Dunlop SP9000, men de är på upphällningen nu. Avgassystemet är rätt gånget. Det är rostigt här och var och första ljuddämparen har ett rekordeligt hål i sig. Ljudvolymen är inget som egentligen stör, varken inne eller ute, men farbror bilprovaren kommer garanterat halshugga en när man rullar in... Vilket skall ske senast i april (beställt tid och betalat för ett test här i stan 17/4). Jag kom också på en sak för ett tag sen: Kliver man på fullt ifrån tomgång hostar liksom motorn till en sekund innan den tar tag och skickar iväg en. Jag vet inte om det är stiften som fick stryk när luftmassemätaren la av eller om motorn behöver en omprogramering sen dess. Vad det gäller rost är det väl som vanligt på en E34: Runt tanklockket, nederkant av dörrarna och bakluckan. Där har dessutom praktpuckot som monterat bakspoilern borrat och skruvat den rätt igenom kanterna på luckan utan att måla med nån rostskyddande färg. Det är inget som syns förrän man öppnar den och tittar noga, men det är extra irriterande... Bucklor finns, en liten i huven och ett lite större veck precis ovanför vänster bak hjulhus. Den senare borde inte vara svårt för en plåtslagare att ta ut (plus säkert nåt litet dörruppslag jag valt att förtränga). Prislapp 15000 pga av avgassystemet och nära förestående besiktning (nytt kostar runt 8000, men kan du svetsa kan du göra ett nytt, busigt och billigt). Kan också bytas mot något som uppfyller mina tidigare nämnda behov. 5000 om det är frågan om småbil och upp till 10 om vi snackar dragare. Besiktigat och klart i så fall, har redan två projekt att skruva på... Är inte ett dugg sugen på att pruta. Då gör jag hellre i ordning den, för det är en underbar bil när allting lirar. Ligisträser, långfärdsvän av rang, glidare, you name it. Nås på pm, petersson_patrik@hotmail.com eller 070-33 22 272
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (479 totalt) |