| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Räcker bättre badrum/personsvågar för Corner weigth övning ?
|
1307 besök totalt |
|
Har börjat dyka upp billiga person-vågar som klara upp till 250 kg och funderar om de skulle räckan för miatan som väger ~ 930 kg med HT, tittade lite på en kollegornas(Henriks) mätning ( bil som väger ~ 900 kg ) och om jag fattar proffutrustningen rätt så behövs mera marginal ? Hade varit najs att få kunna mäta själv ofta Tanken var ett lite Java hack i moblien några plyfaskivor för att jämna till golvet och så skulle man ha en komplett utrusning för att väga bilen lätt My Weigh Body Weight Digital Talking Bath Scale XL 550 lb # Capacity Black http://www.amazon.com/My-Weigh-Digit Henriks mätningar För mätning
Efter mätning
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
Har oxå letat men vågar inte köpa, stänger bergis av automatiskt oxå man vill ju ha bilen på och skruva på grejorna i lugn och ro.
Speaks in female voice
_________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
|
||
|
Re:
Övervikt
Tror man kan springa åt detta hållet också ( dvs växla ner det och använda 2 vågar per däck ) för min del skulle det räcka med 8 st 150 kg vågar om jag förstår det rätt. http://www.lotuselan.net/forums/elan _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
|
Jula. 150kg, 99kr, manuell skala.
Askim är ju jättelångt från Sisjön
För dubbla vågar per hjul blir det lite pyssel med viktfördelaren. Jag misstänker att vägarna inte är byggda för att ge bra värden med 150kg på ena kanten. |
||
|
Skulle nog skaffat analoga vågar i sånna fall. De digitala jag haft/provat har alla stängt av sig en stund efter att de fixerat vikten oavsett om man gått av vågen eller står kvar.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1307 besök totalt |