| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: A-Ascona -74 Projekt *SÅLD*
|
639 besök totalt |
|
Nu måste projektet bort pga flytt och ingenstans att ha bilen stående längre. Det är en Opel Ascona -74 som är rensad på allt och har en GUSS-bur inmonterad. Framvagnen är helt blästrad och grundmålad med boxade nedre bärarmar samt uretanbussningar. Spax dämpare som är justerbara samt okända sänkfjädrar köpta från Lenk-Tuning i Tyskland. Bromsarna fram är slitsade Tarox skivor från Honda Accord och 4-kolvs bromsok från Volvo 240 med Tarox belägg. Kort styrväxel. Blästrad samt hammarlackad Manta GSI bakaxel finns men ej monterad för tillfället. Finns även glasfiberbreddare till bilen av Irmscher-typ. Motorn som hänger under huven är en Saab 2.0T, TD04 aggregat, chippad box. Opel omega växellåda som har samma bultmönster som motorn. Har säkert glömt nånting men är det nått ni undrar över så är det bara att skicka PM så svarar jag så fort jag kan. Ska försöka hinna lägga upp bilder i veckan. Projektet står i Tumba 2 mil söder om Stockholm. Pris: Bud EDIT: Kan inte ladda upp bilder på forumet troligen pga Windows7, dom som är intreserade kan väll PM:a mailadress så skickar jag bilder. EDIT2: Såld med krokodiltårar i ögat. _________________ Jhonny Kokko |
![]() |
SÄLJES
|
639 besök totalt |