| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Söker tipps på läroböcker i några fordonstekniska ämnen!
|
1121 besök totalt |
|
Jag letar runt efter ett par läroböcker i ett par specifika fordonstekniska ämnen men har inga tiltlar och hittar ingen studenbokhandel med nått vidare utbud! Böckerna jag söker skall behandla följande ämen: Antisladdsystem: Beskrinving av funktion och hårdvara samt ingående beskrivning av singnalbehandlingen och beräkningar till dessa. Väghållning / chassie dynamik: Någont övergripande som innehåller bra exempel på avancerade konstruktion och beräkningsmodeller av allt från hjulställ till hela geometrin samt roll och svängning etc Kaross: Något som behandlar hållf beräkningar av självbärande karosser! Det är alltså inga böcker på gymnasienivå ja söker utan literatur som används på universitet vid tex civilingenjörsutbildningar! Någon här som kanske läst något liknade och har tipps på böcker eller bokhandlare! _________________ Henrik Petersson |
||
|
Re: Söker tipps på läroböcker i några fordonstekniska ämnen!
Förut kunde man någonstans på bosch hemsidor hitta ganska mycket specar på styrsystem för motorer, abs etc. Finns säkert kvar någonstans, vore nog en lämplig referenskälla. Det är väl mer eller mindre infon en utvecklare hos tex königsägg behöver för att beställa ett bosch system och sedan implimentera det. _________________ Roland Johansson |
||
|
Här finns en hel del böcker: http://www.sae.org/technical/books/g
_________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||
|
Finns en bok som heter "Motor Vehicle Structure - Concepts And Fundamentals" som går igenom hur man genom den så kallade SSS metoden (simple structural surfaces) kan räkna på självbärande karosser.
http://www.amazon.co.uk/Motor-Vehicl Förutom det vet jag absolut ingenting om boken, har inte läst den själv (än) eller har några övriga referenser. Jag har däremot boken här hemma så jag kan ta lite fotografier på några sidor så kan du skapa en egen uppfattning. _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1121 besök totalt |