Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1134 besök totalt |
Funderingar runt resan till Nurburgring + F1?
Hej allihopa! Har hängt på rejsa forumet ett bra tag men för det mesta jag läser,men idag behöver jag lite hjälp! Jag och min bror har tänkt att åka till Nurburgring köra lite bana och kolla på F1. Han är stort entusiast av F1 och han skulle vilja mer än allt annat att kolla på en F1 rejs,han har tjatat väldigt länge att vi ska iväg och kolla på någon rejs. Jag älskar F1 med men jag älskar bankörningen mycket mer och för mig är viktigare att köra på ringen än att kolla F1! Så vi har funderat att åka ner ett par dagar tidigare bara för att jag ska kunna köra på ringen(min första resa). Men ner man kollar på öppetider tis-ons 17.15-19.30 tor 15-19.30 då undrar jag hur mycket hinner man köra på det här tiden och är det mycket med folk i samband med F1? Så jag är bara rädd att inte får mycket tid på ringen om man åker den här tiden eftersom jag har haft planer att åka någon annan vecka när det är öppet betydligt mer. Så jag är ju jätte tveksam vad ska man göra??? MVH Saud _________________ Saud omerovic |
||
Re:
Hej Jag har själv ingen erfarenhet av just F1 helgen. Men generellt på ringen kan det vara lite hur som, har man tur får du fina varv de timmarna där är öppet och med oflyt händer en olycka så att det knappt blir något kört.... finns inget facit förrens i efterhand. Å andra sidan är det din första resa så garanterar jag att du inte kommer bli besviken, vare sig om du kör 2 eller 20 varv... Kör på och lycka till.... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||
Generellt kan du nog räkna med att det är relativt lite trafik under kvällspassen
![]() Normalt sett är det långöppna helger som drar extremt mycket trafik, så lycka till ![]() ![]() |
||
Re:
Jag har själv sneglat lite på detta som jag tycker verkar vettigt. http://www.pension-diana.com/eng/mai |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1134 besök totalt |