Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1155 besök totalt |
Inget Etcc på Anderstorp nästa år!
Läste precis i Bmw's nyhetsbrev att det inte bli någon tävling med Fia GT, Etcc eller Formula Renault V6. Tråkigt ![]()
|
||||
Kan vara att det är så dåliga faciliteter på Anderstorp.. Vilka stora racerbanor har inte depågarage idag?? Inget har väl hänt med depån sen 70-talet.. _________________ /Arne Lindgren |
||||
Jag blir inte särskillt förvånad. Kan bara hålla med Arne i det han skriver. Den verkliga anledningen kan vi bara spåna på, men oavsett om det är svåramedgörliga ägare, struliga grannar, taskiga fasiliteter eller noll framtidsplanering sedan 70 talet så känndes det nästan väntat.
Möjligtvis kan Gotl.Ring eller Mantorp ro hem det i framtiden tror jag. _________________ Stefan Larsson |
||||
Toaletterna å duscharna på Anderstorp har väl möjligen spelat en roll. Äckligare får man leta efter - även om många motorbanor i Sverige inte är långt efter.
![]() Men Anderstorp har ju iaf bredband! Vilket inte direkt finns på andra banor ![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Stod ju tom på en av toaletterna "All photografy is strictly forbidden, trespassers will be reported to the police / Clerk of the course" eller nåt sånt med reservation för stavning ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Fast det tolkade jag mest som ett skämt? Att det var förbjudet att springa å nakenfota i duscharna?? ![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Ja det kan det ju ha varit också. Men jag tror inte ETCC förarna (och de andra) använde dom duscharna. Skulle vara de stackars funktionärerna i så fall ![]() Synd att det står och förfaller så. Men det har ju med motorsport att göra, inte fotboll eller nån annan "folksport" (inget ont om fotboll). Vi lär knappast få se Stockholms Stadion i det skicket ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Det har nog hänt på andra banor innan också, men det är nog inte en fördel. Tycker det är väldigt tråkigt om Sverige inte får någon deltävling, för motorintresset höjs nog när det kommer en så stor deltävling till och kör Sverige. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1155 besök totalt |