Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tips på märkesforum för Porsche 9x4?
1, 2, 3, 4   >>
8839 besök totalt
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare

Hej!

Nu kanske det är lite OT men har någon några bra tips på aktiva Porsche 9x4-forum?

De jag kikat på är:
www.porsche.nu - Ventilen: Verkar OK men oerhört lite nya inlägg.
www.944sverige.com: Vore oxå OK men icke sökbart forum och få inlägg...

Några tips till en (förhoppningsvis) nybliven 924-ägare?

Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Det finns ju några kompetenta personer här på rejsa ju

Har du gett upp projektet att få din SAAB att gå bra på bana?

Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Jo, men jag ville inte spamma ner rejsa med massa teknik-frågor.

Tja... Anledningen är mer att Saaben är lite dyr att ha som mek/lekbil, 924:an är enklare och dessutom så kanske den kvalar in som sportbil = jag får köra på nån sportvagnsklubbs träffar?

Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Bra tänkt thumbs up

Själv ska jag banne mig få min saab å kunna svänga

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Vi kan väll hålla oss till denna tråd med dina frågor så får vi se vilka som sluter upp med svar.
Fins mycket duktigt 924/44/68 folk på detta forum ( Inte mig inräknad )!

NS BTG: 9.10.21

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Re: Tips på märkesforum för Porsche 9x4?

Magnus K skrev:
Hej!

Nu kanske det är lite OT men har någon några bra tips på aktiva Porsche 9x4-forum?

De jag kikat på är:
www.porsche.nu - Ventilen: Verkar OK men oerhört lite nya inlägg.
www.944sverige.com: Vore oxå OK men icke sökbart forum och få inlägg...

Några tips till en (förhoppningsvis) nybliven 924-ägare?

Ska du trimma motorn till en 944 så är www.944sverige.com helt rätt! Några svängentusiaster härifrån försöker missionera där hur kul det är att svänga, men vi lyckas inte sådär väldans bra.... Men ofta kan man få rätt hyggligt insatta svar ang delar och mekning av 9x4.

Ventilen, tja, inte ens 911-forumet har någon större trafik, ställer man en fråga så får man ofta insatta svar.

Jag känner inte till några fler svenska. Alternativt är rennlist på amerikanska.

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Aaa, vet inte om jag vågar dra på mig övriga rejsa-befolknings vrede genom att dra upp alla mina små dumma frågor om 924:or här.

Rennlist, det är http://www.rennlist.com då? OK, ska spana in det. Forumet verkar ju aktivt iaf! thumbs up Jag letar egter ett tekniskt forum, med alla blandade detaljer och tips...

Danne: Du verkar vara mer målmedveten än jag. Jag vågar inte bygga om min 9-3a med dubbla A-armar iaf. thumbs up Den får bli A-till-B-bil + kanske lite STCS-träffar... Vill att den ska vara funkis 100% av gångerna jag ska nånstans, 924:n blir projektbil.

nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

Magnus K skrev:
Rennlist, det är http://www.rennlist.com då? OK, ska spana in det. Forumet verkar ju aktivt iaf! thumbs up

Sist jag var inne där o kollade bland alla forumen så hade dom en "seriös" Topic om hur man bäst spacklar upp en sönderrostad batterihylla på en 944...fanns med bilder både före plastning under arbetets gång och efter lackningen...svårt att finna ord utan att svära

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag tror man ska laga Porschar med spackel. Det gjorde de ju i PCS klubbtidning för några nummer sen.

Magnus K,
Har du köpt en 924 nu?

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Spackla upp en sönderrostad plåtdel?? Låter inte så bra, lite högre nivå hade jag tänkt mig. Men det är väl som de flesta forum, man får en massa input som man får välja och vraka bland.

Nu är jag väl lite egenkär men STCS (Saab turboklubben) har faktiskt ett rätt OK tekniskt forum för Saab, indelat i olika teknikområden. Så det är väl det jag jämför allt med, hoppas jag hittar nåt Porsche-hangout där jag känner samma känsla.

Lennart M: Jo, jag hittade en röd -79:a som var besiktigad och lagligt körbar, ska hämta den på lördag. Ganska mycket småfix med den gissar jag men det blev så mycket smidigare när jag slapp fixa med kärra och BE-kort och sånt.

Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Prova här!
JAG blir då i alla fall inte arg...

944sverige kollar jag själv väldigt lite på pga att det blivit väl pubertalt och som Pär sa, rakt-fram influerat.

Har man inte bråttom med sin fråga, är ventilen bra.
Man får som sagt oftast bra svar, men det är ju inte vältrafikerat.

På detta forum får man vara nästan hur insnöad som helst, bara man har den berömda glimten i ögat.

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Magnus K skrev:
Jo, jag hittade en röd -79:a som var besiktigad och lagligt körbar, ska hämta den på lördag. Ganska mycket småfix med den gissar jag men det blev så mycket smidigare när jag slapp fixa med kärra och BE-kort och sånt.
Hoppas den funkar som den ska för dig!
Jag blev av med min för någon vecka sen så nu är jag utan sportbil.

Finspång
Här sen Apr 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Jag tror man ska laga Porschar med spackel. Det gjorde de ju i PCS klubbtidning för några nummer sen.

*host*..jag kommenterade även Det på PCS Forum i någon tråd om 911-renovering efter att tidningen kommit ut...var dock ingen som tyckte som jag att det inte är ok att förstärka rosttunn plåt med spackel på en Porsche verkade det som

http://www.porsche.nu/ultimate/images/ultimatebb.php?ubb=get_topic& . . . .

Sidan 2..

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

nailhead skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

*host*..jag kommenterade även Det på PCS Forum i någon tråd om 911-renovering efter att tidningen kommit ut...var dock ingen som tyckte som jag att det inte är ok att förstärka rosttunn plåt med spackel på en Porsche verkade det som
En renovering i en märkesklubbtidning bör hålla högre klass än så, tycker jag. Täta hålen i plåten med plast känns inte hundra...
På en udda bil kan man väl kosta på sig att få en plåt tillknackad istället.

Kåtebol
Här sen Nov 2002

Jag håller med!
Det verkade ju som om det var en hel del jobb nerlagt, och då kan man väl kosta på sig och fixa korrekt pressade plåtar istället.
Jag hade gjort det.

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:

Tack, jag lär nog märka det på lördag.

Utan sportbil? Civic:en platsar inom min definition iaf! Sportbil = en bil som är byggd för att köras, inte åka med... thumbs up

Tack allihopa, jag får väl ställa dumma frågor till er här när nåt rasat och jag måste få ihop bilen pronto. Vi hörs o ses (förhoppingsvis) på banorna i sommar!

Hmm, kanske finns utrymme för ett 9x4/9x8-forum till? Mer tekniska frågor och lite sväng så klart???

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

www.924.org bör innehålla kunskap nog för de mest underliga frågor.

Får nog lösa min fd 924 ifrån farsan (som han råkade krocka efter nåt års ägande och sen ersatte med en 951 istället) då det känns som om Alfans tomrum behöver fyllas snart. Å andra sidan har jag ju lovat mig en fungerande bil nästa säsong, och hitta en billig och arbetsvillig plåtslagare över vintern blir nog inte lätt

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

P.P. skrev:
och hitta en billig och arbetsvillig plåtslagare över vintern blir nog inte lätt

Själv är bäste dräng

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

För att dra ut ett veckat tak, täcka det Big-Pack stora hålet bakom förardörren och fixa den stora bucklan som blev i bakskärmen (allt resultatet av möte mellan harv och 924-dörrspringa)? Skulle inte tro det du...Hade det bara varit frågan om byte av framskärm och liknande enkla pryla så...Men nu...Näää, det handlar om proffsjobb. Och om det inte varit för att chassit verkar ha klarat sig hjälpligt hade den nog gått till skrot (eller folkrace) för länge sen.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Magnus K skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

Tack, jag lär nog märka det på lördag.

Utan sportbil? Civic:en platsar inom min definition iaf! Sportbil = en bil som är byggd för att köras, inte åka med... thumbs up

Tack allihopa, jag får väl ställa dumma frågor till er här när nåt rasat och jag måste få ihop bilen pronto. Vi hörs o ses (förhoppingsvis) på banorna i sommar!

Hmm, kanske finns utrymme för ett 9x4/9x8-forum till? Mer tekniska frågor och lite sväng så klart???

Tror inte det behövs ett forum till för 9X4/9X8, jag tycker de tekniska frågorna besvaras på 944sverige på ett bra sätt. Svängafrågorna tar man givetvis på detta forum!

Mvh,Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

964c2 skrev:

Tror inte det behövs ett forum till för 9X4/9X8, jag tycker de tekniska frågorna besvaras på 944sverige på ett bra sätt. Svängafrågorna tar man givetvis på detta forum!

Mvh,Björn

Precis - Fram med frågorna, svaren finns här.

1, 2, 3, 4   >>
8839 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande