| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hjulupphängningsbyte??
|
1065 besök totalt |
|
hjulupphängningsbyte??
Hur har ni gjort som bytt hjulupphängning på era bilar? Kryssmåttat in dom nya infästningspunkterna eller hur har ni gjort? Laser? I mitt fall så ska jag rikta in en multilink 993 upphängning i min g kaross. _________________ Pelle Persson |
||
|
Nu är det ju ingen porsche men jag kryssmätte från några kända punkter på framvagnen då jag skulle måtta in bakvagnen. Laser kan nog vara till bra hjälp för att hitta centrum. Men Ett snöre och en penna kommer man långt med. Ögla på snöret runt en bultskalle sedan rita halvcirklar med pennan och hitta mittpunkter genom att hitta skärningen mellan halvcirklarna. Ju fler kända punkter, som du vet är lika på höger och vänster sida av bilen du har, ju större chans att finna exakta punkter.
_________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
|
Re:
De e ju bra med et plant golv under bilen att väga in den mot så det duger att måtta mot. Sedan duger tumstockar, vattenpass, lod och linjaler. +- ett par mm är inte hela världen, det viktiga är att sedan cornerweight:a samt ställa hjulvinklarna rätt. mvh Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
hjulupphängningsbyte??
|
1065 besök totalt |