| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Cykeldator?
|
932 besök totalt |
|
Cykeldator?
Ingenting skall vara lätt. Hastighetsmätaren fungerar inte skysst på Triken lagom till det är dax att åka till besiktningen. Se Triken här. Att få hit reservdelar ser ut att ta för lång tid just nu. Om jag förstått rätt så är en cykeldator godkänd vilket skulle vara ett snabbt sätt att lösa problemet. Kravet skall vara att den är lättläst och har bakgrundsbelysning. Då detta inte är en permanent lösning (den riktiga skall givetvis igång) så söker jag efter en billig cykeldator. De billiga jag hittat saknar alla bakgrundsbelysning. Jag har förstått att några använder cykeldator. Vad använder ni? //Daniel _________________ Daniel Zajd |
|
Re: Cykeldator?
Kravet är belyst, inte bakgrundsbelyst Så valfri biltema/clasohlson med en liten ljuskälla funkar (enligt vad jag läst på forumen, ej provat själv).
Det är vissa krav i stil med att den inte får visa för lite, max 10% för mycket (mellan 40-140) och funka upp till 300kmh. _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
|
Dom brukar visa ganska rätt.. på procenten minns jag när vi finkalibrerade dom på cyklarna.
Sigma 800 gick att ställa ända ner till hjulidiameter en fjärdedel av bakhjulet på bilen och visade upp till 200 kmt. (Jag testade med en neodymmagnet på en vinkelslip). Finkalibrerar den gör du genom att ändra inställningen för hjuldiameter. _________________ Arne Lindgren |
![]() |
Skruva banåkabil
Cykeldator?
|
932 besök totalt |