Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1396 besök totalt |
PBOC (:: PBOC Motorsports Club ::) är en "Trackday club" som även har en egen raceserie som innefattar i stort sett enbart Europeiska bilar. Porsche och BMW är såklart överrepresenterade men även Ferrari, Audi och dylikt är välkomna. På deras trackdays är alla märken välkomna att köra.
I helgen var det både tävling och trackdaykörning på schemat, så jag och en kund åkte ner i hans AA kompressormatade M3:a för att åka lite bana! Det var första gången för mig på ett PBOC event så jag visste inte vad jag skulle vänta mig, men det var helt klart fler bilar än vad jag nånsin trodde! och inte bara i antal, utan märken och modeller! Det fanns otroligt mycket ögon och örongodis på plats. Trackday/körskolan delas upp i grupper, Novice, Intermediate och Expert. Novice är för folk som aldrig satt sina däck på bana innan (trots instruktörer så var det minst 8-10 avvåkningar) och alla förare får tillgång till en "egen" instruktör om så önskas. Det var en lika stor blandning av förare som det var bilar, allt från tant Greta till nån som lika gärna kunde varit Schumachers tvillingbror. Novice gruppen får aldrig köra om, Intermediate får endast köra om på rakorna och Expert är full pelle. Det hände att folk missade grundreglerna men det var inga större skador som skedde. Nä, mindre text, mer bilder! ![]() ![]() ![]() Dessa "Legend cars" var också tillåtna, samt ett par Radical bilar. Sitter tydligen nån MC motor i dessa också men dom var inte i närheten lika snabba som Radicals'en (inte riktigt lika fagra heller kanske) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() M5:an gick riktigt bra faktiskt, men däcken grät konstant pga vikten! ![]() ![]() ![]() En av AA's demo/testbilar. Enda specen man får veta är 6-8PSI, över 500RWHP (det kändes som MINST 550rwhp...). Dom kör uthållighetstester i par hundra mil till innan dom börjar tillverka kitten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fullkomligt älskar GT3:an! Speciellt denna då ägaren var klok nog att importera Euro spec stolar och bur! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Privatägd "trackday bil" (tråkigt värre...) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoppsan sa! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *dreggel* Katech spec på motor, Penskedämpare, fullbur och Stoptech runt om. Lät galet bra! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En lokalförmåga med sin Ferrari F430 16M. Den här bilen är nog här varje helg det är ett event! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() AA demobil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HRE M40 är nog bland 10-i-topp på min fälglista ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Då tackar jag för mig igen! /Erik |
||
|
||
Kul med lite trackday bilder från over there. Inga Nissan GT-R? Hur är det syns det sådana där borta?
Noterade att alla BMW bilar ser ut att åka positiv camber ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
|
||
Tack, tycker det är kul att skriva dom
![]()
Jorå, dom finns! Har inte sett sådär många just på bana dock. Kanske 4-5st? På gata har jag nog sett 20-talet nånting. |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1396 besök totalt |