Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tips... Discovery Tisdagskvällar
2 besök senaste veckan (1477 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare

Nyss var det en schysst dokumentär om att bygga sin egen helikopter finns tydligen en firma som säljer byggsats ala sevenkopiorna..... Och den ska man få följa över 14 program när han bygger ihop den... för ikväll var han i Arizona och hämtade grejerna...

Senare 20.00 kommer Dundrade Racerlopp och efter det kommer Scrapheap Challenge 21.00 som båda kan helt klart rekommenderas... thumbs up

cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Re: Tips... Discovery Tisdagskvällar

Fredrik - SLC skrev:
Nyss var det en schysst dokumentär om att bygga sin egen helikopter finns tydligen en firma som säljer byggsats ala sevenkopiorna..... Och den ska man få följa över 14 program när han bygger ihop den... för ikväll var han i Arizona och hämtade grejerna...

Senare 20.00 kommer Dundrade Racerlopp och efter det kommer Scrapheap Challenge 21.00 som båda kan helt klart rekommenderas... thumbs up

Dundarande racerlopp är hysteriskt roligt vore kanske en ide för slc (SPONSORGREJ)

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Vad hette programmet och när började det?
Dundrande racerlopp missar jag varje tisdag, men Från Skrothögen kan man inte missa! Mycket underhållning i det programmet thumbs up
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

han Mark (heter han väl om jag inte minns fel) är riktig rolig kille faktiskt

Har sett alla hans program på discovery, han har byggt en AC Cobra o visat hur man besiktar den o får godkänt, han har byggt en Seven-kopia, byggt om den till banåkarbil, visat hur man börjar banåka etc

Han har även restaurerat en Jaguar E-Type,

fixat till en Harley D. Byggt flygplan i glasfiber, o tagit flygarlicens, och byggt helikoptern etc.. hoppas verkligen på fler program från honom!

De heter "A car is born" (cobran), "A car is reborn" (E-type), "A Racing Car is born" (Seven)... Mycket viktiga att ha

Väldigt kul i A racing car is born, är att de testar en mängd gamla sportbilar.. .typ Lotus Cortina, o en testförare ger sina synpunkter på bilarna.. Och i slutet summerade de den bästa klassikern av de testade bilarna, blev givetvis Cortinan

David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Re: Tips... Discovery Tisdagskvällar

cat7even skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Dundarande racerlopp är hysteriskt roligt vore kanske en ide för slc (SPONSORGREJ)

Kan bara hålla med om att Dundrande racerlopp (Thunderracers) är ett kul program, förra veckan skulle de bygga små bilar med stora motorer. Det blev en Nissan Micra med 3,5l Rover V8, en Ford Fiesta med Granada V6 och Sierra XR4 bakaxel och till sist en Fiat Uno där hela bakdelen byttes mot främre delen av en Saab 900 GLS.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Kan bara instämma. Tisdagarna på Discovery är guld! Fast jag brukar alltid vara i garaget dom kvällarna...

Karnske läge att skaffa Kabeltv i garaget thumbs up

Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

AndreasNystrom skrev:

fixat till en Harley D. Byggt flygplan i glasfiber, o tagit flygarlicens, och byggt helikoptern etc.. hoppas verkligen på fler program från honom!

Killen är veterinär och kan även ses på "Animal planet"(tror jag kanalen heter).

Hans "nya" serie sänds ju på Discovery. En timmes (eller om det var en halv ) avsnitt där de restaurer och bygger bilar. Senast jag såg det så byggde de en Ford GT40 replika och tog sedan ut den på bana fär att ställa in väghållning mm. I ett tidigare program restaurerade de tre stycken hudkojor till kopior på bilarna i "Italian job".

Fast jag kommer inte ihåg vad programmet heter eller när det går.

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Jag förlorade mitt discovery för någon vecka sedan så nu felanmälde jag det.. svaret:
"Didcovery finns inte med i vårat utbud, det har varit fel från Kabelvision i
några år så det är nu bortplockat"

Kunde det inte varit fel några år till

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Andreas Millbro skrev:

Karnske läge att skaffa Kabeltv i garaget thumbs up

Låter som en utomordentligt dålig idé, iaf för mig som är svag i sinnet...

BMW 330i -05
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Marcus Gustafsson skrev:
AndreasNystrom skrev:

Killen är veterinär och kan även ses på "Animal planet"(tror jag kanalen heter).

Hans "nya" serie sänds ju på Discovery. En timmes (eller om det var en halv ) avsnitt där de restaurer och bygger bilar. Senast jag såg det så byggde de en Ford GT40 replika och tog sedan ut den på bana fär att ställa in väghållning mm. I ett tidigare program restaurerade de tre stycken hudkojor till kopior på bilarna i "Italian job".

Fast jag kommer inte ihåg vad programmet heter eller när det går.

Dream machines heter det på engelska. På svenska heter det "drömmaskiner" och förra tisdagen handlade det en en MG-B om jag inte minns fel, denna veckan var det väl en GT-40 från Sydafrika. Kanonprogram, men jag fattar inte hur de får det att gå ihop, med tanke på att GT-40n hade 2000 mantimmar plus kostnaden för bilen och ett program...väldigt dyra avsnitt om man säger så.

Allmänt banåkaforum
2 besök senaste veckan (1477 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande