| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Corvette 427 Cab 1968
|
2359 besök totalt |
|
Jag funderar på att sälja min gamla vette. Har haft den i en massa år utan att egentligen använda den. Stått mycket i garaget. Bilen byggdes 1968 och lämnade bandet som en ljusblå cabrolet. Den har 4 petad manuell låda och 427 med sixpack förgasarna(trijet tror jag den kallas). L71 specifiktion, Ska ha 435 bhp orginal. Bilen köptes i USA av förra ägaren 1969 då bilen var ett år gammal. Alltså två ägare före mig. Transporterades hem till sverige 1978-1979. Första registrering i Sverige 1980 tror jag. Jag köpte bilen år 2000. Då hade den genomgått en förvandling. För det första är den lite modifierad för att få in breda däck bak. Lite breddad och sedan omlackad, ford-röd. Motorn är genomgången på 90 talet och mycket fixat. Den renoverades och blev 433cui. En vass cam är installerad och till detta rulllyftare mm. Större tändspole, starkare soppa pump, headers, smidda kolvar mm. Specialavgassystem och bra mycket högre toppvarv än orginal. Aluminiumkylare (dock ej på bilderna) Chassimässigt är bilen sänkt och har ventilerade skivor runt om. Sportigare dämpare och hårdare fjädrar och bussningar (Dock ej i bak, tror det är orginal bladfjärdern). Krängare monterade och bilen känns bra på vägen. Transmissionen är orginal förutom att slutväxeln är högre. Det sitter också en bättre, racig koppling monterad. Slutväxeln gör att bilen går på lite lägre varv i motorvägsfart och att den gör lite mer än 100 på ettan. Det sitter andra stolar i men i övrigt orginalinredning (lite småsliten). Bilen är precis nu nybesiktigad. Nästa besiktning 2011. (vart annat år pga åldern.) PM:a om intresse finns så kan vi diskutera vidare. Har ingen brådska att sälja. Priset ligger nästan i paritet med övriga 1968 cab med 427 TriJet på nätet, lite lägre pga modifierade skärmar, ej orginal delar i hjulupphängning och ej orginalfärg mm.
// Mats |
![]() |
SÄLJES
|
2359 besök totalt |