| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Luftning av elektrisk servopump?
|
4 besök senaste veckan (1820 totalt) |
|
Har precis kopplat in elpump på bilen men får den inte att lira riktigt. Pumpen surrar och får ström men jag får en känsla av att den inte vill suga i sig servooljan och pumpa runt den. Någon som har några bra tips? Ska man behöva lufta på något vis? Är inte helt 100% på att slangarna är kopplade rätt heller. Min spontana teori var att den mindre anslutningen på pumpen borde gå till den mindre anslutningen på styrväxeln. Rätt eller fel? Servopumpen är från en volvo 4xx diesel och styrväxeln är från en bmw e36. _________________ Jonas Edling |
||||
|
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Löst!
Hade placerat pumpen liggande med påfyllningen uppåt och det gillade den visst inte
Krävdes att pumpen stod upp med behållaren ovanför sig när det skulle luftas. Så nu är det fixat, nästa problem blev att laddregulatorerna säger upp sig istället
_________________ Jonas Edling |
||||
|
Re:
Tack, där besparade du mig samma misstag, var sugen på att lägga pumpen ner och istället fylla en extra behållare över den andra för att den skulle fylla upp. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Re:
Så har jag nu. Men problemet var nog att pumpen är så tät så när man fyller på olja via den andra behålalren så blir det luftficka i pumpens behållare. Man skulle mao behöva ha en luftnippel på behållaren. Gärna med an slang på som går upp en bit så att man kan få ut luften ur behållaren. _________________ Jonas Edling |
||||
|
Lyfter gammal tråd.
När man ska dra nya slangar/rör till sin elektriska servopump, har det då någon betydelse ifall det blir någon högpunkt i systemet längs vägen? Klarar oljan av att trycka iväg luften ur högpunkterna? Pumpen som skall användas är från en Astra -99 och ska sitta i min Nissan 200sx. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4 besök senaste veckan (1820 totalt) |