| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Alfa Romeo 156 2,0 TS -98 - Bra skick
|
635 besök totalt |
|
Dags att sälja min pålitliga Alfa till förmån för större bil. Innan denna bil ägde jag en BMW 323i -97 (och innan dess 15 andra BMW.) men till min stora förvåning tycker jag bättre om Alfan! Bilen går förvånansvärt snålt (0,7 liter/milen är inga problem) och är billig i såväl skatt som försäkring. Bilen har gått 17 500 mil Utrustning: - Metalliclack, Amazonasgrön (mycket snygg) - Klimatanläggning (läcker, ej diagnostiserat) - Ratt och växelspaksknopp i trä - Panasonic CD/MP3-stereo med belysning som matchar instrumenteringen - Svankstöd i framstolarna - Elhissar och elspeglar - Brembo Sport hålborrade bromsskivor fram och sportbelägg (enormt bra bromsar) - Yttertempmätare Nästan nya Bridgestone Turanza sommardäck. Godkända Kumho friktionsvinterdäck. Min bil har solid historik - Svensksåld och med få ägare. Jag köpte bilen av en vän som i sin tur vårdat den i flera år och kostat på den massor utöver vanlig service, exempelvis framvagnsrenovering, nya bromsar, nytt avgassystem med mera. Kamrem och övriga remmar är bytta enligt intervall och bilen går mycket bra maskinellt. Servicebok och övrig dokumentation finns. Bilen är rostfri och i bra skick såväl utvändigt som interiört. Senaste service var för 300 mil sedan och i samband med detta byttes även ventilkåpspackning. Bilen besiktigades i Mars och levereras nyskattad. Rejsapris: 25 000:- (eller 26 500:- med nybytt vindruta)
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
![]() |
SÄLJES
|
635 besök totalt |