Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1991 besök totalt |
Glöm prestanda!!! (omdöpt från glöm inte prestanda!)
Det börjar om 10min, och då får vi se Bently Continental GT och växelspaksryckande! ![]() ![]() EDIT: Låt bli att kolla... värdelöst reportage med Bently ![]() ![]() |
||||
Eh, jo... men JC indigo, och Bently... jag trodde faktiskt att det skulle vara måttligt intressant att kolla på... men ack vad jag bedrog mig. Sämst var juh Bently reportaget, låt mig citera: "Det känns plågat att köra omkring på dom här nästan tomma småstadsgatorn, den här bilen är juh gjord för autobahn farter..." "...med sina underbara vägegenskaper...", "...den understyr gravt...." asså nej, mer oseriöst reportage får man nog leta efter ![]() ![]() ![]()
Näää, vadådå? ![]() ![]() |
||||
Tänkte precis på samma sak.... och Gunnar Dackevall....? Hur är karln egentligen..? Plockar bort ratten under färd...på allmän väg..!! _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Ja har missat de senaste tre avsnitten och det gör nog inget. Nu såg jag i.a.f. detta och.... det är ju lite underhållande program faktiskt, men långt ifrån bra.
Var det ingen som reagerade över provkörningen av Bentleyn. Tyckte mig finna en stark antydan till Getaway stockholm....Fin bil annars. och snälla herr Dackevall plocka INTE av ratten när du är ute och kör i trafiken är du snäll. Neonrören låter jag er andra ha kul åt... ja orkar inte.... Men det är alltid lika skoj att se en 996a på bana... ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Bently reportaget va skandalöst, fortkörning i stan o hela rubbet... Neonrör... smaken är som baken, jag kan acceptera att folk tycker att det är snygt, så länge dom inte försöker komma med något bullshit om att det skulle vara bra på något sätt. 996 på bana? Den spenderade väll nästan lika mycket tid utanför som på banan ![]() |
||||
Känns skönt att ha missat det programmet pga gokart körning i Västberga
![]() Tyvärr bara 2:a i Bfinal, skyller på straffvikt (riktiga män väger 3siffrigt). _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Därför att förra avsnittet var relativt bra, och dom har ryckt upp sig en bra bit sen förra säsongen. Med tanke på att det inte går så värst många motorprogram på TV nuförtiden så ger det juh tendensen till att man faktiskt sitter och tittar även om man tycker att det bara är mediokert. Men det här programmet var tyvärr förkastligt enligt mitt tycke. Att bygga stylingobjekt, det kan jag ta. Att göra mindre lyckade reportage kan jag ta (det är trots allt en smaksak). Men att motsäga sig själv mer än 5ggr i ett reportage, visa på dåligt omdömme avsaknad av trafikvett och sammtidigt inte säga en gnutta informativ information om bilen i fråga, det är bara för mycket. Fast reportaget med båten tyckte jag va bra iaf ![]() |
||||
Jag hade en trevlig stund med Prestanda som underhållning. Jag tyckte JC reportaget var intressant för jag fick veta mer än jag visste innan.
Hur båten såg ut begrep jag aldrig eftersom de inte visade den ur nån vinkel där jag kunde få nån uppfattning om storleken. Nu är jag relativt ointresserad av båtar så det gjorde väl inte så mycket... Bentleyn såg bra ut i reportaget vilket förbryllar mig för tidigare har jag tyckt den är grisful. Vissa verkade ha väldigt avslappnad körstil på bana. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Tycker att det är synd att klaga. Så många bilprogram är det faktiskt inte.
Gillar Dackevall, tycker att han har en rätt skön stil... Å lite Porsche på Anderstorp är ju aldrig fel. Sen ang. neonljus etc så får man hålla på med sådant om man tycker att det är kul. Hade iofs hellre sett att dom hade lottat ut en banpreppad Civic ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Dackevalls porsche är ju renoverad här i krokarna,jag förstår varför han inte skruvar på den själv när man såg hans tafatta försök att sätta tillbaka ratten
![]() Därmed vill jag inte dömma ut dom som inte skruvar själva,bara hacka liite på han för han lossade ratten i farten... Annars rätt OK förutom neonrören o styling förstås ![]() Men det är ju tidens melodi så man får suga i sig av det med för att försöka förstå vad ungdomarna gör med sina "fartåk"... _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Det är ju coolt ju, fattaru väl!!! ![]() "Prestandabygget" orkar jag inte ens kommentera längre, varför inte bygga en prestandabil istället? Trimma, byta bromsar, fixa väghållning, bygga bur (rejäl bur ![]() |
||||
Jag måste vara väldigt lyckligt lottad i så fall...Måndag Motorjournalen och Trafikmagasinet, Tisdag Mera Motor, onsdag Motorblocket på Viasat Sport och Torsdag Prestanda. Tack och lov börjar nu racingsäsongerna ta slut på Eurosport under helgerna så att man faktiskt får något gjort också. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Med risk för att framstå som en idiot så har jag varit väldigt nära att plocka bort ratten själv under färd några gånger i sommar, men jag har behärskat mig som tur är.. ![]() Men det är väl inte så smart gjort att ratten går jättelätt att få loss men det såg ju ut som om det tog en kvart att få dit den igen??? _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Trodde att jag hade tur när jag slog över till trean, då skulle precis
Svanen reportaget börja. Men va fan... Lyckligtvis så har jag sett den glida förbi en badplats i Bromma en sommar. Grymmare motorljud får man leta efter. ![]() De borde döpa om programmet till: Backspegel och fälg filmning istället. Tänk om personen som vinner "prestanda" bilen är över 19 år. Då måste han ju plocka väck en massa neon... ;-) /Jerry _________________ /Jerry Svensson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1991 besök totalt |