Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Sport Megane -05 Till salu!!!
1 besök senaste veckan (4774 totalt)
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90


Trådstartare
Efter att kört på Sviesta en gång och Lunda en gång sommaren -08 kände jag att bilen behövde bättras lite om jag skulle vara tillfreds med lite mer banåka. Nu tycker jag att det kan vara dags att köra lite bana efter att jag har bättrat lite på de punkter jag inte var hundra nöjd med och då platsar den också här bland våra banåkarbilar.





Jag tog hem bilen från Tyskland hösten -07. Jag ville ha en bil som funkar som familjebil men som jag också skulle kunna åka ett par banträffar med om året.

En grej som har retat mig är att antispinnet inte har kunnat kopplas ur helt och hållet. Det är bara urkopplingssbart upp till ca. 50 km/tim och sen hoppar det automatiskt i igen. Vid acceleration ur kurvor har man nästan slagit hakan i ratten och motorn dör riktigt ordentligt.
Efter ett tips på den Engelska siten http://meganesport.net så kan man koppla bort det genom att koppla in en svitch på en givarsladd från antisladdsystemet.
Det kändes sådär att klippa sladden men drivkraften att få bort antispinnet vann över förnuftet.

Sagt och gjort klipp och löd ihop och det blev kanon







och i och med min fru tyckte att bromsarna inte var som dom en gång varit beställdes slitsade Brembo
från CRN Performance och Ferodo DS2500 från K-tec racing.



På fälgarna sitter sen i våras Kumho Ecsta MX som jag hitills bara kört med på gata men av många anses som ett semi R-däck, den som lever får se.

Från RS-tuner beställde min bror en tunerbox vilket innebär att man "spelar in" bilens ECU och calibreringsfil, mailar den tillen en kille i holland som heter Hank och han gör då en custommap för just din bil för 2600:-
Man kan nöja sig med en passar alla fil men eftersom jag kör med ITG luftfilter och Milltek 70mm rostfritt avgas ville jag försäkra mig om att den inte gick snålt.

Hoppas vi ses på en bana nära Dig

_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90


Trådstartare
Då var årets premiär avklarad, Sviesta blev det.

Bilen blev otroligt mycket roligare att köra nu när inte antispinnet griper in hela tiden.
och i och med ommappningen behöver jag aldrig gå ner på tvåan utan kan åka på vridet.

De nya däcken ( Ecsta MX) funkade väl skapligt, de är långt ifrån Toyo 888 jag hade på min Clio. Kanske kunde jag släppa lite mer tryck i dom. Åkte med 2,2bar i varmtryck.

De nya bromsarna gjorde mig inte besviken, funkade kanon. Bara hitta bromspunkt och stämpla fullt.
De svek inte en enda gång trots avsaknad av chikan och därmed lite högre toppfart innan inbromsning.
Jag ser för övrigt ingen orsak till användning av chikanen igen, så mycket roligare utan!

Bilen har nån typ av panikbromsassistens som gör att varningsblinkersen automatiskt börja blinka vid full inbromsning, hoppas att det inte skapade förvirring hos medtrafikanter.

_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 354



Du har inga fler bilder att bjuda på? Inredning, motor m.m?

_________________
Joakim Karlsson
Citera
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90


Trådstartare
På begäran, lite bilder på inredning och motor








_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Till salu

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90


Trådstartare
Jag chansar vilt och har lagt bud på en bil i Lettland, om det blir nåt av det får vi nog sia i stjärnorna om

_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Andreas Allard skrev:
Jag chansar vilt och har lagt bud på en bil i Lettland, om det blir nåt av det får vi nog sia i stjärnorna om


Lettland?! okej, har man sagt A får man säga B. Vad är det?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90


Trådstartare
Det är en Mitsbishi Evo VIII som är omskriven i en annan tråd
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57442

Men som sagt inget är klart, jag har lagt ett bud men inte fått nåt svar.

Den som lever får se.

_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Andreas Allard skrev:
Det är en Mitsbishi Evo VIII som är omskriven i en annan tråd
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57442

Men som sagt inget är klart, jag har lagt ett bud men inte fått nåt svar.

Den som lever får se.


Verkar ju lite halvdumt att byta till en lågsammare bil

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Sport Megane -05 Till salu!!!
1 besök senaste veckan (4774 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande