| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
SBP säger vad om batteri i kupe??
|
2 besök senaste veckan (1318 totalt) |
|
Som rubriken lyder: Vad säger SBP om ett batteri i kupen ???
Finns väl många som rensat sina ban-vagnar och stött på detta
Måste GEL-batteri som "inte" har ngn syra vara kapslade oxå ??? Tacksamm för alla inlägg... _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||
|
Jo det hade jag på känn, men vad säger regelverket som de bedömmer efter ????
Måste väl finnas en defenition som kanske kan brytas ner till ett kryphål... som ej gäller GEL-batteri _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||
|
Re:
Tror nog dom drar alla batterier över samma kam
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
Har kört med ett bilkapell instoppat där baksätet tidigare bodde, över batteriet, och låtit påskina att jag tagit ut den ur vinterdvalan precis. Har funkat två år i rad. Kanske ingen patentlösning.
_________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||
|
Re: SBP säger vad om batteri i kupe??
De säger väl ingenting om batteri i kupen, så länge det är fastsatt korrekt etc. Är det frimonterat gissar jag att de vill se en batterilåda med ventilation ut men det finns ett hyfsat antal bilar som ORIGINAL har batteriet under baksätet. Ingen extra låda etc och ingen öppen ventilation ut. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1318 totalt) |