| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ventiltryckare e46 ?
|
620 besök totalt |
|
ventiltryckare e46 ?
En märkesspecifik fråga, ajdå, men frågan har legat uppe på autopower i hela två timmar utan svar... dessutom gick det inte lägga in bilder där... En kompis med en -01 320 E46 med 1.9 M43Tu motor (enkel överliggande kam) behövde planas. Tyvärr kom inte dom hydralilska ventilyftarna i ordning. Och vid monteringen ser jag att det skiljer på insug/avgas. Arean på "kolven" skiljer. misstänker den med mindre area (vänster) skall vara på avgas pga det skall vara större spel på avgas sidan. (mindre area = mindre kraft utövas från olja)
Någon som kan bekräfta ? _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
|
I min biltråd ? om racer Alfan ... Dit lär väl ingen bmw mek hitta. Detta är ju grannes snikare med 104 hk !
bråttom och bråttom, jag vill inte ha en bmw i mitt fingarage för länge... Kanske lägga den i någon annans bmw biltråd , någon 5pappare som kör bmw ;-) /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
![]() |
Skruva banåkabil
ventiltryckare e46 ?
|
620 besök totalt |