Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2299 besök totalt |
Snart dags för första besöket
Tänkte sticke ner och äntligen förlora oskulden till Ringen ![]() Vad är det som gäller, nån som har tips på bra hotell? Har hittat lite trådar på diverse boende men jag pratar inte tyska, är rädd för att det kan vara ett problem på vissa ställen?! Sen eftersom jag inte varit där förut undrar jag även vad som händer när man kommer ner, vart köper man biljett/kort? Kan man köpa via nätet så det är klart när man kommer ner? TIPS PÅ RESPLANER MOTTAGES GÄRNA Färja eller bra övernattning på vägen ner (planerar inte att plocka Västerås-Nurnburg i ett svep) I stort sett att tips mottages gärna ![]() _________________ Andreas Ekström |
||||
http://nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg
Du köper biljett (för 1, 4 eller 8 varv osv) i kåken du ser taket på. Kortet stoppas sen i den silvriga burken på refugen. Sen är det bara att köra ut! ![]() ![]() Helt onödigt att köpa nåt i förväg. Bra att veta är att det inte går betala 1-varvs- eller 4-varvskort med kort, bara cash. _________________ Klas Eriksson Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm |
||||
Re:
Då var det lika enkelt som jag trodde ![]() Nån som har något tips på boende (med bil)? De ställena som det skrivs mest om här, är det bara tysktalande där? Förstår att de antagligen inte nekar en som inte kan tyska, det är jag inte rädd för, men det kan ju vara bra och jag lyckas göra mig förstådd ![]() _________________ Andreas Ekström |
||||
Re:
Med tanke på hur många som kommer från England så ska det väl ändå inte vara ngt problem att göra sig förstådd?.. ![]() _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||
Kan med gott samvete rek. detta värdpar 2 minuer från infarten till banan
Gästezimmer Reinhard Nett Hauptstrasse 37 25 Euro natten och 20 Euro för ev. extrasäng får anses som ett fynd enligt mig. Telefon:02691 3797 Epost: familie-nett@arcor.de Priserna är sedan 2007 Dom är fullt engelsktalande Rejäl frukost ingår i priset _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Tackar Johan, ska slå dem en signal under nästa vecka. Har de plats för bilen också? Eller finns det några separata garage att hyra i/omkring Nürnburg? _________________ Andreas Ekström |
||||
Jag kan ingen Tyska och jag har klarat mig under alla år jag har varit där.
![]() Hotel Nordschleife i Breidscheide kan jag rekommendera, dom tar 45 euro för ett enkelrum o 75 för ett dubbelt, och dom har tillgång till några garage man kan hyra. http://www.hotel-an-der-nordschleife Men problemet är att det är ett så populärt ställe att det kan vara svårt att få rum där. Så till min augusti resa bokade jag rum redan i början av maj. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re:
Ja dom har en bra plats framför huset, funkar att byta däck osv... enligt mig bra mkt trevligare än ett hotell då man får lite personlig kontakt med lokalbefolkningen vilket jag uppskattar. Och läget är mysigt och inbäddat i naturen, Meuspath är en härlig flytt tillbaka i tiden, här finns minsann ingen stress och snabbmatshak inte ens några internetcafeér.. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag brukar bo på http://www.hotel-am-tiergarten.com/e
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Fyfan va skoj!
Bodde hos Eddy på Hotel an der Nordschleiffe, väldigt trevligt ställe. Underbart ställe (Adenau) och riktigt kul att få pröva ringen. otrolig upplevelse och har man inte varit där så måste man dit, asap. Jag ska tillbaka, senast i höst! ![]() Btw, vet någon vad "Rasten ist out" betyder? Såg en hel del skyltar med den texten på vägen ner till Adenau. _________________ Andreas Ekström |
||||
Re:
Det står "Rasen ist out" det betydet "Gräset är ute" dvs en uppmaning till motorcyklister att ta det lugnt ![]() ![]() |
||||
Rasen har 2 betydelser beroende på om det är der eller das före
![]() Der Rasen = gräset Das Rasen = rasa ut, på trafikskyltar "åka som f-n". Alltså, "stå på som f-n" är ute förkunner tyska trafiksäkerhetsverket, är väl ok för allmän väg och de har ju fri fart på Autobahn och Ringen touristfarten för såna som vill gasa. Hade ringen legat i Sverige hade den varit stängt som vanlig väg = Touristfarten för länge sen med tanke på alla olyckorna. På Autobahn gäller dock "Rasen ist out" också, dvs kör inte för nära den som ligger ivägen (mist halva hastighetsmätaren avstånd dvs vid 100km/h 50 meter min osv), det är mycket förbjudet att tränga någon att lämna vänsterfilen, bra att tänka på när man äntligen når fri fart landet ![]() _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||
Re:
Tack för förklaringen ![]() Kände inte till das Rasen även fast jag är halvkraut ![]() ![]() |
||||
Jag lånar tråden lite... Jo vi är några stycken som ska ner till Nürburgring för första gången snart. Det är ingen i sällskapet som har någon koll på hur man smidigast kommer dit, så jag undrar vilken väg som är bäst (billigast
![]() ![]() _________________ Fredrik Ringhald ![]() |
||||
Re:
3995:- fick jag betala för 1 bil och 2 pers. Göterborg - Kiel inkl. Puttgarden-Rödby och Helsingör-Helsingborg hem. Vi åkte från Västerås så det var riktigt skönt att få sova samtidigt som man åker (vaknar ju i Tyskland ) ![]() _________________ Andreas Ekström |
||||
Lånar tråden lite...
Noterade att det är turistkörning på GP-slingan när jag skall ner. Hur funkar det? Ett annat varvkort här? Skall man leta sig in i GP-depån? _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
Stena Line hade ju ett erbjudande, kanske fortfarande har, men vi lyckades fixa Göteborg-Kiel TOR inkl måltider för 2 personer för 5800:- Ganska så hyffsat pris eftersom man slipper de trånga båtarna och tråkiga milen genom danmark.. _________________ Mr Stig |
||||
Re:
30 Euro för 20 minuter ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2299 besök totalt |