| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stolsunderrede Golf V R32
|
548 besök totalt |
|
Tjena! Jag har efter en resa på ringen bestämt mig för att skaffa en ordentlig racestol till min Golf V R32! Så problemet är att jag har läst att man måste oftast bygga ett eget underrede för stolen (dvs universalunderreden funkar inte) Stolen blir antagligen någon sparco Någon som har någon info/ritningar/tips/eller någon liggande? MvH _________________ Sebastian Bryant-Meisner, legitimerad Nürburging-fanatiker
|
|
Hade tidigare en A3 2006 och nu en Audi TT 2007. Båda bilarna är väldigt lika, eller helt lika din, i stolsinfästningar.
Det enklaste: Har i TT:n 2 st Sparco EVo2 (hade dom även i A3:an). Passagerarsätet är bultat direkt i golvet i orginalhålen med Sparco alufästen. Den enda som behövs där är att anpassa hålen i Sparco-fästena lite. Lite mer jobb: På förarsidan har jag kombinerat alufästena med ett par Sparco universal glidskenor. Det är också skruvat i orginalfästena i bilen. Lite nya hål behövde bara borras i glidskenorna. Jag bor i Sthlm och vill du se närmare hur det är gjort så är det bara att pm:a. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
![]() |
Skruva banåkabil
|
548 besök totalt |