| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
katalysator Renault 5
|
1 besök senaste veckan (4732 totalt) |
|
katalysator Renault 5
Hej Jag kör en Renault 5 i ssk klassen Renault Junior Cup och det går att få dit katalysator och en ljuddämpare lite tight men det går. hoppas det går för er oxå mvh// JImmy _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||
|
tja
jo menningen med den här tråden var att fler skulle åka 5:a för katalysatorn måste sitta där och då blir den att låta för mycket så ljuddämpare är en bra grej som åtgärd och på min märkte jag ingen skillnad i effekt när det sitter katalysator och ljuddämpare på //Jimmy _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||
|
Det är väl inget fel att ropa ut sin glädje över att lyckats med saker som är "omöjliga"
"Det går aldrig" hör man ju 2 millisekunder efter varje förslag om ändring. |
||
|
Är det inte så att det är ruggigt trångt att få plats med både ljuddämpare och katalysator på de gamla R5'orna.
Ljuddämparen sitter väl i främre hjulhuset, och undertill är det rätt platt och nära till marken. |
||
|
Skickar du in en bild så blir nog flera inspirerade att göra samma sak
Bistec och Grönesjö mfl har ju snackat om detta på sin R5 som ännu inte har smakat asfalt
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
hej
jo självklart är det trångt men jag har inte orginal tank så jag fick plats mellan tanken och bak stötfångaren. nej på r5 race bilarna sitter ljuddämparen i bakre hjulhuset där jag nu har satt katalysatorn med en 90 graders vinkel till ljuddämparen och en 90 garaders vinkel ut på höger sida. jo skulle kunna lägga upp en bild efter helgens race. mvh/ jimmy _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||
|
OK, trodde den satt fram..
Duktig skrivbords-engineering från reglementmakarnas sida... Man tvingas montera katten långt från motorn för att den bara ska finnas. Dessutom på en förgasarbil med lambda lite hipp som happ som bara går några timmar per år... Kan väl inte vara så genomtänkt ur kostnads/emissions/miljö-synpunkt. Men vad ska man göra...
|
||
|
det är sant vad ska man göra man måste så det var bara och trycka dit den
har nån grejer hör av er till mej på 0767658211 eller gul140@hotmail.com helst alpin fälgar mvh jimmy _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||
|
Re:
Tänk då också på att R5:orna körts i typ hundra år! :P De introducerades väl under 80-talet så de är ju inte världens modernaste heller. _________________ Erik Gelotte, Golf II Grp. H-bygge igång! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
katalysator Renault 5
|
1 besök senaste veckan (4732 totalt) |