| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Vi gjorde en film idag, kanske nån som gillar ?
|
1993 besök totalt |
|
http://www.garaget.org/video/73zesr8 Tyvärr sade laddtrycksspärren i sprutet ifrån vid 1,8bar & således kördes nånting sönder efter 4 timmars filmade - dessa 4 tim resulterade i denna 1,40min klipp ni ser ovan. Kanske nån på Rejsa som gillar detta hoppas jag, fortsättningen filmas så fort bilen felsökts o lagats. mvh Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
|
||
|
|
||
|
Var själv och tränade drifting idag men nog har man ju blivit bortskämd med att köra på slicks, skäms ju nästan så många gånger som man snurrade
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
hade inte gått utan mig
Jag har lite filmer från mappningen ska ta tummen ur röven och lägga upp dom på youtube
Trevligt att hjälpa till! Mvh Peder peugeot _________________ Peder Balerado Simdrifter Gammalt: Peugeot 306 Dimma Coupé Peugeot 306 Cabriolet Rotrex Massa Peugeoter R32 GTR, R33 4D, R34 4D, S13 |
||
|
|
||
|
Drifting ser mycker roligare ut på en gammal nedlagd krigsflygbas än på t.ex. Mantorp.
Läckrare miljö än vad den där jänkaren (Ken Block??) får hålla tillgodo med på dito amerkansk nedlagda flygbas. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Re:
Everything in AMERIKAT is soo big (sägs det ju)
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
http://www.youtube.com/watch?v=Bk3ps
lite mera filmklipp som inte skall användes i filmen som ni kanske vill se - det är alltså inte bara att köra en gång som många tror utav ken blocks filmer (även om man ser spåren från flera rundor) - utan det kräver många gånger mängder med omtagningar - o lika kul är det varje gång då man lätt hittar ett kanske lite bredare spår var gång. trots att där är smalt :-) tyvärr har jag en så pass rapp motor så det går helt enkelt inte att köra den om laddtrycksspärren går sönder som den gjorde, mkt mkt svårt att försöka växla precis under ett förbestämt varvtal hela tiden med en trasig laddtrycksspärr. jag växlar på varvstopp 7500rpm, men om då laddtrycksspärren säger ifrån vid 7200 så går det helt enkelt inte att hinna hålla koll på varvet (motoröra någon ? ) så vi valde att avbryta filmningen istället för att återkomma med en hel & högre varvande bil.
hoppas på 9000varv istället nästa gång. håll till goda med ännu mera bonusmaterial så länge: /
......kRISTIAN _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Bilder o videos
|
1993 besök totalt |