| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW E30 Touring TURBO med grym väghållning!
|
1612 besök totalt |
|
S: Bmw E30 Touring TURBO med grym väghållning!
Har hittat en dyrare bil så nu ska allt jag äger bort för att finansiera den
Tänker mig 49k el hbj. Riktigt bra skick! Finns i Konga, Småland. 0703954992 Film: gatfilmer.com - Bmw E30 Touring turbo sladdar lite http://www.gatfilmer.com/film/274/E30_Turbo-Touring_buurn.html - Karossmässigt ± Import 2004 = istortsett rostfri jag har ägt många E30 och denna är i toppskick trots 22kmil ± Bagageluckan börjar bli rostig undertill men den går att rädda ± Ingen rost överhuvudtaget i hjulhusen, ofattbart med 22k mil på mätaren. MYCKET ovanligt! ± Lacken är repig, jag kan ordna en hellack mot tillägg på 5000 i samma kulör ± Nybesiktigad i Maj, rullar till Mars 2010. Jag bes med avgashuset på inga konstigheter. Besiktningsbestyckning medföljer (lmm/spridare). ± Vid kontant smidig affär hjälper jag dig genom bes nästa år med den nuvarande setupen. ± Bara att tuta och köra ihjäl sig när man vill (efter full likvid). ± Helt sjuk väghållning, kan vejja till andrasidan vägen i 140, du sitter dock klistrad i passagerarrutan då. Helt underbar bil att köra, precis som en gocart! - Motor M20B25 ± Rullat 300mil sedan renovering ± Nya ram/vevlager,ringar,henad,mirafrästa ventilsäten, ny org kam/vippor TOPPFRÄSCH! ± Katmotor (88-) 8,8:1 kompförhållande = tål mycket mos särkilt på E85 ± Bränsle 100% E85 (miljöbil.. Cruise ligger runt 10kr/mil) ± 325 kylare ± Adaptergrenrör (man åker 10s med dessa) T3-fläns (finns en fläns för 14C under T3flänsen) ± T04E Garretkopia 58/51mm intern wg klocka på 0,7bar med dubbla ingångar så du kan ladda mer, oljekyld ± 535 LMM ± HKS SSQV dumpventil (öppen, låter asgott) ± Tuning-import.com bränsle&tändjusterat-chip ± 300cc spridare @ 3.8bar ± Ställbar bränsletrycksregulator (linjär) ± 450x300x76mm intercooler (frontmonterad) 2.5" tryckrör, 3" LMM ± obs. Sitter några blå siliconslang som ska bli svarta byggdes om med det som fanns hemma. Obs ± Medföljer en motor i delar även den katmotor, komplett underdel + nysvetsad topp/inslipade ventiler ± 2.5" avgas från turbon, en dubbelpipig-slutdämpare, downpipe lindad med avgasbandage ± 10" spalfläkt kopplad till kupéen när man vill ha extra kylning ± Lackad ventilkåpa - Drivlina ± Delrinbussningar fram och bak, excentriska fram för bättre vägegenskaper ± omsvetsade länkarmsinfästningar i bakvagn (upphöjda 10mm för mer positiv camber = bättre fäste) ± 320 Svetsdiff / 320 drivaxlar (får väl kallas den svaga länken men håller förvånansvärt bra) ± Getrag 260 växellåda tåler lätt 500hk med rätt spakande, inga missljud täta fina lägen ± GT Coupline 60/35mm sänkningssats rullat 300mil (dämpare/fjädrar) ± Dragkrok, avtagbar (!) ± Jag har komplett E36servostyrväxel + E30servo/slangar liggandes kan följa med för 2500kr man får då 2,9 rattvarv mot orginal 4,1 ± orginal koppling (började slira vid 1,4bar) under det slirar den inte. - Exteriört ± Frontläpp ± Sidkjolar ± Svarta frontblinkers ± Klarglas dimljus ± Xenonlampor (4k) både hel och halvljus ej äkta xenon ± Smoked/red baklysen ± Tonad runtom med 15% toning tyvärr endel bubblor i hörnen är den billiga varianten av toning ± 16x9" Borbet J med nya 215/40/16 Millenium-däck pulverlackade vita för 100mil sen ± Tratt i höger helljus för att driva in luft till turbon ± Bromskylningstrattar i fronten ( mtech 2 ) ± " M3 " speglar - Interiört ± Taklucka ± Svart inredning ± Sportstol på förarplatsen ± OMP Moccaratt för aktiv körning ± Växellampa ± Bredbandslambda ± Avgastemp ± oljetemp ± Laddtryck ± Extra säkringar i ciggaretttändarfacket - Övrigt ± Nytt 65A batteri
_________________ Björn, A
|
![]() |
SÄLJES
S: BMW E30 Touring TURBO med grym väghållning!
|
1612 besök totalt |