| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dimensioner på Öhlin TTX36?
|
798 besök totalt |
|
Jag försöker hitta information om Öhlins TTX36 men kan inte hitta någon. Behöver veta lite dimensioner på dämparen för att se om de får plats på i Ferrari 355.
Speciellt canister och ställskruvar i överkant kan nog ställa till det... Har försökt med KH Motorsport men de har semester denna vecka, någon som vet om det finns någonstans på nätet eller som har något liggande? _________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||||
|
Inverterat (eller blir det trångt runt drivaxlar och jox då)? (eller kanske normalmonterat, beroede på hur du tänkt från början
)
Det kan ju gå att få lite andra mekaniska lösningar ("längre" öron eller andra infästningar). Support är ju en sak man får bästa från Ö själva (eller agent). Men konstruktionen är ju lockande (8 omshimsningar eller ett set TTX36...), tur att likviditeten sätter stopp
|
||||
|
Re:
Hej Bak är det nog inga problem som du ser på första bilden. Det är för övrigt den TT44 som jag hade på G men verkar vara ute ur leken då ägaren har en skev bild av värdet ;-)
Andra bilden är fram och här ser det riktigt trångt ut, tror inte det spelar någon roll om jag inverterar. Men som sagt jag behöver nog exakta mått för att verkligen veta.
_________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
Jag skall göra det men de som man vill ha tag på är på semester denna vecka också... _________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||||
|
Kraniel kanske minns nåt om hur TTX36an kan anpassas (kanske kan ventilhuset ha fler än en vinkel tex, men inte som hyllvärmare antar jag).
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
798 besök totalt |