Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4530 besök totalt |
Audi R8 V10 Supertest
7.44 min Ring 1.10,9 min Hockenheim with optional Sport Suspension. 1.11,9 min Hockenheim with standard Magnetic Ride. Som en Pagani Zonda S alltså, och snabbare än en Lamborgini Gallardo Superleggera ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
||||
När R8 presenterades var jag skeptisk ärlig talat, såg inte vad den hade som inte de andra hade, men nu bevisar den sitt värde! Ingen är gladare än jag (möjligtvis ev. ägare).
Dessutom... V10! Klassiska Audifemman, i vinkel! Jag är kär. ![]() _________________ Axel Tanner |
||||
Ny utvecklad mid engine bil med 500+hk, AWD m.m. R8an anses ju även vara väldigt välbalanserad och ett genuint paket. 7,44 är ingen dålig tid, det är snabbt men jag hade nog trott på tider ner till 7,35-7,40 minst.
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||
Re:
Man kan ju se det så. Man kan även se det som att en ganska allroundorienterad bil hävdar sig mer än väl mot såväl likasinnade som hardcorekonkurrenter (samtliga på r-däck förutom jänkarna): 430 F1 = 7.55 Gallardo LP 560-4 = 7.52 Ford GT = 7.52 997 Turbo MkI = 7.52 Corvette Z06 = 7.49 Murciélago LP 640 = 7.47 Gallardo Superleggera = 7.46 och framför allt Audi R8 4.2 = 8.04 _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Re:
7.35 minst ![]() ![]() Jag tycker definitivt 7.44 är en imponerande tid i synnerhet med tanke på att den piskar på syskonen Superleggera samt LP 560 ![]() |
||||
Finns det några fabrikssiffror på den? jag tycker det borde finnas potential till låga tider om man ser till tekniken och effekten i bilen och ett stor plus för körbarheten som verkar finnas.
Nu ska jag kanske inte dra in "den där bilen" alla talar om men visst borde R8an matcha och kanske överglänsa den? layout mässigt tycker jag allt talar för R8 V10. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||
Som många påpekar hela tiden är ju dock Ringen väldigt speciell, om man tillverkar allroundsportbilar såsom R8 så måste man ju göra den körbar både på en bana som ringen som snarare är asfaltsrally och även på vanlig väg eller plattare banor. Det är nog väldigt svårt att få till ett chassi som klarar det.
_________________ Axel Tanner |
||||
För att vara mer orienterad som en GT-bil tycker jag personligen att 7.44 är grymt snabbt.
Samma tid som en Pagani Zonda S som sagt...och snabbare än en Lambo Superleggera. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Att Pagani Zonda S inte är snabbare är väl lite anmärkningsvärt med tanke på priset... men som sagt är ju inte alla bilar byggda för en snabb Ringen-tid, det är ju inte en riktigt rättvis benchmark för en gatbil... _________________ Axel Tanner |
||||
Re:
Det skiljde väl ungefär två sekunder i konbanan. Bla därför tycker jag att 7.44 är en väldigt imponerande tid ![]() ![]() |
||||
R8 V10 vs. 430 Scuderia
http://www.caranddriver.com/var/ezfl _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Njaaa.. den baseras ju på en Lamborghini även V10-motorn? Audi/VW, sista överlevande delen av 3e riket, sant som alltid. Härska o söndra! ![]() |
||||
Re:
![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
4530 besök totalt |