| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Dzus lås, förklaring behövs..
|
2018 besök totalt |
|
ja fattar mig inte på dessa riktigt, kollade på åbrmotorsports hemsida, där man har fästplatta och "basic" "låsmodul" men på alla andra sidor är det så sjukt många olika tex: Stor dzus knapp med bricka Dia: .406": Grip: .400", .450", .500", .550", .600", .650 vad betyder detta? antar att tjockleken på materialet mellan fästplattan och den andra plattan har betydelse, eller?? Är tänkt att jag ska montera framskärmar och front med detta så jag kan få bort framskärm utan att ta bort front osv...
Edit: behöver alltså ha en förklaring till vad jag behöver ha för detta: baksida som jag på något sätt kan svetsa fast ett rör i som sitter fast i karossen samt "utside"delen med låsbult osv. Edit2 : hur får jag fast den yttre delen i skärmen utan att skruva fast den inre??
_________________ A l e x l i n d a h l |
||
|
Re: Dzus lås, förklaring behövs..
Detta är mått i tum. Alltså: Dia 0,406 tum Greppdjup: 0,4...0,45...osv. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Har forkat lite om Dzus lås idag och det tog ett tag innan jag fattade hur dom räknar.
Jag hadde ett paket med Moroso lås liggande och dom stog det 0,500" på då tror man att dom greppar en 1/2 tum tjockt matrial, men så enkelt var det inte utan man måste räkna bort höjden på låsfjädern som i det här fallet var 0,325" och då hamnar man på 4,5mm istället för det logiska 1/2". och det stämmer ganska bra mina lås var ok med 5mm (3+2mm) tjockt matrial. _________________ Gerhard Petersson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2018 besök totalt |