| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW M30 / M106 värstingmotor
|
3 besök senaste veckan (2137 totalt) |
|
På grund av nya projekt har jag inte tid att fullfölja mitt extrema motorbygge. Tanken var att av dessa bitar plocka ihop en riktigt brutal M30-turbo-motor. Det som finns är följande: Motorblock M106. Kommer från BMW 745 turbo. Toppdeckat, frästa spår för pyramidringar, frästa evakueringskanaler. Borras av köparen till rätt dimension, eller kör som det är med standarddim. Vevaxel M106. Kommer från BMW 745 turbo. Smidd. Kanonfint skick. Topplockstätning Stansad packning med pyramidringar, CNC-körda. M12 pinnbultar, härdade specialbrickor och 10.9 muttrar. Topplock Från M30b34. Raceportat med resta och plastade kanaler. Rostfria racingventiler, 48,5mm in, 39,5mm ut. Nya ventilstyrningar och ventilsätesringar. Nya ventiltätningar. Chimsade och provtryckta ventilfjädrar. Övre ventilfjäderbrickor i titan. "Steempipe"-rör monterade i vattenfickorna ovanför varje förbränningsrum för att evakuera ångblåsor. Komplett med vipparmsaxlar, vippor ock Enem Z55 turbokam. Toppen flödar 240cfm vid 12mm lyft. mätt vid 25" vp. Papper finns. Toppen byggd av Samantha Racing PrOStock-team. Har provkört toppen på min BiTubro M30, som lämnade runt 600hk/900nm vid 1,4bar laddtryck, dock var avgasmottrycket jättehögt pga turboval. Insug Från M30b34. Modifierat för spjällhus på motsatt sida, matchportat mot toppen ovan. Custom fuelrail i rostfritt och 893cc spridare sitter monterade nu och kan medfölja eventuellt. Det som behövs för komplett motor är smidda stakar och kolvar. Hade också planer på att montera en stödgördel. Med rätt turbo, kringutrustning och mappning lämnar detta paket grisigt mycket effekt! Mitt mål var runt 1000hk. Finns också ett oljetråg som medföljer. Mycket pengar nerlagt på arbete. Endast seriösa köpare som är intresserad av att bygga vidare. Öppen för prisdisskution, kom med ett bud. Maila mig på info@carcustomtuning.se eller ring 0730 - 379 255 Bilder kan mailas, allt i kanonskick! _________________ Martin Israelsson |
![]() |
SÄLJES
|
3 besök senaste veckan (2137 totalt) |