| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Motordynamometer / Bromsbänk - SÅLD!
|
4675 besök totalt |
|
Hofmann I2j från 1991. Klarar 340 hk, 670 Nm, 7500 rpm. Elektrisk reglering av varvtal. Lastcell för momentmätning. Bra skick inkl. axel, axelskydd och en rejält tilltagen vattenladdluftkylare. Står i en europapall. Höglyftande BT pallvagn kan ingå om behov finns. Manual på svenska finns. Jag har även en del tryck- och tempgivare för den som vill bygga ett eget motorlabb. Mail/PM eller telefon 0730615963 för mer info. Pris bud.
_________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||
|
Antar att det är nåt du räddat när Saab flyttade från S-tälje (eller möjligen när Saab lämnade 104an) . Kan inte släpa, bara bromsa va? Finns allt man behöver för att få liv i den med? Prisläge?
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
Re:
Ja, den är från de gamla provcellerna inne på Scania. Kan endast bromsa, inte släpa/driva. Allt finns för att starta, inkl manual. Ett eljobb behövs för att koppla ihop kablaget. Jag har en hel del andra tryck/tempgivare + annan infrastruktur som kan vara bra för att bygga upp motorlabb. Pris bud. _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||
|
Pris 20000 kr. Då ingår flera högkvalitativa tryck- och tempgivare för
insug- och avgasmätning samt datainsamlingskort för PC, liksom höglyftande BT pallvagn så att den blir flyttbar. _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||
![]() |
SÄLJES
|
4675 besök totalt |