| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga bur i nylackad bil?
|
1181 besök totalt |
|
Har en E30 som nyligen är lackerad utvändigt helt och hållet. Hur är det att bygga bur i bilen tror ni? Skydda lacken ser jag inte som några problem direkt men tänkte på värmen som uppstår när man svetsar mot vissa delar i bilen, tror ni det kommer ställa till det eller kan man med försiktighet klara sig? Mvh _________________ Mathias Pelkonen |
||
|
Re: Bygga bur i nylackad bil?
Du kommer ju lokalt att bränna bort lacken där du ska svetsa fästplattor och dylikt. Om du ska ha svetsbur vill säga. Vet inte hur det är med tex en skruvbur om den måste fästas med svetsade plattor i bilen sen... Jag gjorde likadant på min och gick loss med roterande stålborste sen för att få bort bränd färg, och sen bättringsmålade. _________________ Peter Sternersson |
||
|
du kan bygga en fullbur utan att svetsa i "ytterkarossen"
tror inte en värmen kommer flytta sig så massivt, sen beror det ju på om du svetsar med MIG eller TIG, Tig:en värmer ju lite mer.. fästpunkterna sitter ju i: Golv fram golv bak hjulhus bak ev fjäderbenstorn fram finns vissa som svetsar a-stolpe strävan i karossen, men det är inget måste. sen om du vill ha huvudbågen i B-stolpen kan du göra en plåt att svetsa i huvudbågen och ett hål och använda bältesinfästningen ( förstår inte varför vissa gör detta dock, men det går ju att göra så) Go for it! _________________ A l e x l i n d a h l |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1181 besök totalt |