| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Omklädning av inredning i alcantara, vilka/vem är bäst?
|
5600 besök totalt |
|
Tjenix! Kommer att göra om inredning i min 964 turbo. En hel del kommer att kläs i alcantara. Arbetet skall vara grymt, betalar gärna för kvalitet! Vilka är bäst på detta, gärna i sthlm med omnejd? Har hört att det var en tjej som gjorde liknade i "loadeds" bmw som ska vara superduktig, ngn som vet? Tacksam för svar! _________________ Andreas Håkansta |
||||
|
Top n trim i helsingborg lär vara riktigt bra...
Jag har ingen egen erfarenhet av deras arbete, men dom jobbar med väldigt fin kvalité på materialen iaf. Deras variant av konstmocca (Alcantara är ju ett varumärke) heter Comfort och är det bästa jag har sett när det gäller den typen av material. Otroligt slitstark, är anpassat för offentliga miljöer, finns med brandskyddsbehandling också om jag inte minns helt fel. Mitt tips är att kolla upp dem för materialinköp även om du låter någon annan (på närmare håll) göra jobbet. om du vill söka på eniro lite så letar du efter en tapetserare eller möjligen en sadelmakare, de som är duktiga kan säkert visa prover på tidigare arbeten. _________________ Mattias Meldert |
||||
|
Malin Nyqvist heter hon som gjorde Loadeds inredning och hon håller till i Malmö.
http://wwww.nyqvistsbilsadelmakeri.se/ Jag har bara fått gjort en damask till växelspaken och den blev jätte fin. _________________ Johan Christensson |
||||
|
Vet inte var du har bilen, men i Östersund har jag bara hört gott om ottossons:
http://www.ottos.se/ _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Re:
TACK!! _________________ Andreas Håkansta |
||||
|
Bara intresserad av om någon vet ungefär vad man får räkna med att det skulle kosta att klä om en ratt i alacantra eller motsvarande?
|
||||
|
Re:
Jag kontaktade Bil & marintextil i Linköping. Tror de hette så iaf och frågade om just min ratt då Clio'ns blir ful ganska omgånde så va svaret kort. Nej! Det var välldigt bökigt och de kunde göra arbetet men det skulle bli svindyrt då. Han berättade lite om hur jäkligt arbete det var. Men någon borde kunna göra arbetet för en skälig summa. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
|
Re:
www.Wheelskins.com Ibland kan halvfusk på egen hand vara gott nog (det kan ju gå att sno metoden och fixa material själv), men detta ska ju helst inte listas i närheten av det jobb som gjordes på Loaded (eller andra Sadelmakare med yrkesstolthet). |
||||
|
Det de handlar om som jag fick till svar va att de flesta sadelmakare inte klarade av att spänna tyget runt och lägga en snygg söm. Antar att de behövs en maskin till det för att få det riktigt snyggt.
Bättre köpa en ny ratt isf. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
|
Re:
|
||||
|
Kanske www.sybo.se ? Han håller till i Långshyttan så det är ju hyfsat nära och har många prisvinnande inredningar bakom sig, mest i Hot Rods
_________________ Johan Eriksson |
||||
|
Re:
Tack för tipset! Kommer dock att göra detta med malin som sagt ovan! Hon gjorde ett sjukt bra jobb på loaded och verkar ha mkt god smak! _________________ Andreas Håkansta |
||||
|
Re:
du kan inte pma liten prisuppgift om du kollade på inklädnad av en ratt.. _________________ A l e x l i n d a h l |
||||
|
Re: omklädning av inredning i alcantara, vilka/vem är bäst?
Dom här lirarna känner jag lite perifert. Dom är ganska duktiga... http://www.oxtedgroup.co.uk/pages/au
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
5600 besök totalt |