Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Någon som fått jobb gjort hos köhler närmaste tiden?
1103 besök totalt
per_sundh
Lund
Här sen Maj 2006

Trådstartare

Hej,

Lämnade in min bil till Köhler för över 6 månader sen, skulle få en nytt sprut / insug / spriddare / E85 konvertering.

Ringde senast idag, men inget gjort....

När jag lämnade bilen var alla oljor ( motor, växelåda, bakaxel ), vätskor bytt ( kylning med waterwetter, servo, race bromsvätska ), hur blir dessa vätskor av att bara stå i 6-12 månader?
Behöver jag byta till nya eller tror ni de är okey?

Hur ser det ut med däck? Bilen har inte rullat 1 meter på 6 månader, och kommer inte rulla förän till nästa sommar nu... ( utom när Köhler bromsar den, om han nu gör det... ) Hur tror nu gummit i däcken är? Blir däcken kass ( till amatör bankörning, och kon bana ) av att stå 1 - 1,5 år utan att användas? Torkar gummit ut?

Någon mer som har råkat ut för så lång vänte tid? med bilen stående hos honom?

Kanske någon har något allternativ, som gör minst lika bra jobb? (vill verkligen att det ska bli ett kanon jobb ) Ska som sagt ha, Nytt sprut (motec) / insug (gärna ITG Box, men kolfiber insug är okey) / spriddare och E85 konvertering.

Tacksam för svar på om oljor / däck okey eller inte och så klart altenativa trimmare förslag....

Mvh Pär

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Någon som fått jobb gjort hos köhler närmaste tiden?

per_sundh skrev:
Kanske någon har något allternativ, som gör minst lika bra jobb?
Mvh Pär

Jag kan inget om Köhler men www.jmbo.se kan du med förtroende lämna bilen till. thumbs up

Eslöv
Här sen Apr 2006

ingen fara med vätskorna så länge det inte fryser med tanke på waterwettern.

Däcken kan och blir med rätt så stor säkerhet lite platta om den står still, men det brukar ge med sig efter ett antal mils körning (upp till 10 har jag vart med om... kan dunsa rätt så bra i början) Sen åldrandet i sig då förståss.

Lund
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Låter bra, då är det bara att låta oljorna vara, klart, motorolja byter jag alla fall i början av nästa säsong... Vill ju inte gärna ta några risker... men resten får gå thumbs up

Ja, det är mest åldern på däcken jag oroar mig för att de ska bli "hala" typ tappa greppet! Men, men kanske oroar mig i onödan!

Kommer ringa Magnus på JMB imorgon alt Måndag... tack för tipset! Han har jag sålt en diff till tidigare i år Trevlig kille!

Mvh Pär

1103 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande