| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 911 TURBO
|
2996 besök totalt |
|
Nya Porsche 911 TURBO
http://www.autoblog.com/2009/11/02/2 Let the flame war begin! _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||||||
|
Accelerationen är det i alla fall inget fel på....
http://www.youtube.com/watch?v=m8Knk Ytterst få(en?) som är snabbare. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Re:
Möjligen att Lamborghini LP670-4 SV hänger på, den levererar samma tider i tester. Annars är det det snabbaste hitom Bugatti Veyron. De flesta supersportbilar har stora problem att komma under ~3.8 sekunder till 100 km/h. Lägger man sedan in värderingen kostnad så ter sig nya Turbon i det närmaste som ett fynd sett till prestanda. En vacker dag ska jag ha en Turbo som daily shitter...men det blir nog tyvärr på andra sidan 40-årskrisen tyvärr. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
Re:
Har man verkligen gjort det..? Har man inte bara gått upp till 3,8 liters _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Är inte så insatt i boxermotorerna, men jag har förstått det som att nya motorn härstammar från 997S och har odelat vevhus. Och därmed låter det som att man frångått GT1-motorn. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Jag är ingen Porsche-snubbe, men jag måste säga att den är jäääääääääääääkligt läcker i den ljusblåa färgen med turbo-dekalerna på sidan.
_________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||||||
|
Re:
+1. Dem har lite at bevisa här _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
|
Re:
Gör som jag köp en äldre model. Inget fel på dem och priset är up så där 25/30% sen jag köpte min... (dock tror jag at priset kommer at vara stabilt ett tag nu) _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
|
Re:
Det är "integrerad torrsump" i nya turbon, dock är GT2 och GT3 inte drabbade av detta. Rykten från internt håll säger att man redan vid 550 hk effektuttag ligger över marginalen för vad som kan anses driftsäkert. Intressant för historienördarna är att man tidigare talade om 7%-motorerna, då Porsche vid effektprov tillät en effekt på 107% av uppgedd utan att efterkontrollera motorn. Tydligen fanns det kunder som valde vem som monterade ihop motorn till just deras bil och accepterade en väntetid om de fick en motorn från just den personen.
_________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Delat vevhus har de allihopa, men på nya motorn är cylinderbankerna integrerade med vevhushalvorna. Det hela bör vara en MYCKET bättre konstruktion än den gamla m96 motorn, men om den är bättre än GT1 motorn vet man väl inte än. Det är i alla fall den "nya" motorn i turbon. Det är väl upp till bevis om den "integrerade torrsumpen" funkar. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Mja..."GT1" blocket är inget annat än smått modifierad 993 block som är inget annat än 964 block som är egentligen ett 930 block som i sin tur har varit med sedan mitten av 70-talet.
Det är inget fel med den men tiden har antagligen sprungit ifrån konstruktionen. Den är tung och dyr att tillverka. Så jag har fullt förståelse att dom går över till modernare block. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
|
Grym bil - har tidigare varit inne på att köpa nya RS:en men börjar svänga över mer på nya turbon - den får högt betyg på roliga köregenskaper i testerna - den perfekta allrounden enligt min mening!
_________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||
|
Re:
+1 _________________ Stefan Larsson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 911 TURBO
|
2996 besök totalt |