Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
14762 besök totalt |
EDIT 2010-04-25: Bilen är såld
---------------------------------------------------------------------------------------------------- Efter att ha haft bilen i snart tio år så är det dags att sälja. Så, till salu en M3'a som är kanonutrustad för, och mycket kapabel på banan (eller vad säger ni som vart med? ![]() Uppdatering april 2010: Nyservad med storservicen "Inspektion 2", dvs ventiljustering och massa mer. Ny bromsvätska m.m. förstås. Dessutom lite ompyssling av hela chassit, dvs bussningar, lager osv efter (de iof väldigt få) milen i vinter. Och hjulinställning förstås. För banan: - MK Motorsport: tornstag fram o bak, deras cat-back avgassystem, deras 18 tumfägar m.m. Det har tidigare suttit ett helt komplett chassikit från MK Motorsport men när framdämparna till slut började ge upp så byttes det till: - Bilstein PSS9 club sport konverterat med Millwaydelar - Millway: Bärarmsbussningar fram och (alu) bak. Camberjusteringsstag bak, justerbara topplagringar fram, coilover konverteringskit bak(!), linjära fjädrar fram och bak m.m. - M3 GT crossbracestag, Gula Pagid runt om, stålomspunna slangar m.m. En uppsättning Dunlop Super Sport Race r-däck på MK Motorsport 18" x 8,5" fälgar En uppsättning 18" M5-kopiefälgar i dåligt skick med Yokohama 048 r-däck som räcker någon träff eller två. En uppsättning vinterhjul på äkta M3 17"-fälgar Här ser man M5-kopiefälgarna och del av BMW Individualinredningens kombo "ljusgrått läder & svart i övrig inredning": ![]() Trevligheter på gatan: BMW Individualutrustad från fabrik med M-coupéstolar(!!!) och unik färgkombination: Estorilblå med ljusgrå nappa helläder men med all övrig inredning helt svart (istället för den normala kombon där man får blaskgrå instrumentbräda, paneler, mattor osv som är standard med estoril/ljust läder). BMW Individual svarta mönstrade inlägg "Vogelaugenahorn graphit" på mittkonsol, handskfack, handbroms, dörrhandtag osv istället för det på fyrdörrars vanliga trämönstrade. Och till slut coupésidokjolar och spoilerläpp som inte är standard på fyrdörrars.. Själva individualbeställningen på düshka: https://rejsa.nu/m3/bilder/individua Här kan man se BMW Individual "Graphit"-inläggen på konsol osv istället för de vanliga trämönstrade (på fyrdörrars M3'or) och individualkombon med ljust läder och helt svarta paneler, dörrsidor, mattor osv. ![]() ![]() Diverse i den digra originalutrustningslistan: Elhissar fram förstås men även bak Stora färddatorn original diversityradio, CD-växlare och aktivt delat förstärkarsystem med tio slutsteg. Farthållare Backsensor Auotavbländande backspegel Mittarmstöd fram Full klima + automatiskt ytter/innerluftsstyrning Taklucka Fällbart baksäte 60/40 osv osv, läs den fulla listan nedan ;-) Bilen har gått 18100 mil. Självklart fullservad och fullständigt dokumenterad. Registrerad Mars -96. Jag har haft bilen sedan år 2000 (då hade den gått 3500 mil). En ägare i tyskland och en i sverige innan mig. För tre år sen sa besiktningen att ett ledlager till ena bärarmen fram var lite glapp. Då bytte vi proaktivt bärarmar och styrstag och hjullager. AC'n pajade efter att den fått en sten genom sin kylare vid en Autobahnresa till ringen för några år sen men det repades och den funkar perfekt. För två år sen var det strul med de nya bakre stötdämparnas justering vilket gjorde att jag fick innerhjulsspinn ut ur tajta kurvor. Vi trodde då att ev. diffbromsen var trött och hela diffklumpen byttes mot en som bara gått 6000 mil. Sen visade det sig att det inte vara diffen utan just dämparna, så diffen var frisk... men nu så sitter det kvar en lågmilad bakdiff på bilen hursomhelst. Ja, det finns mer o läsa i min biltråd här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php 0670 BMW Professional RDS (Stora radion med dubbla radiomottagare, s.k. Diversity) 0672 CD wechsler BMW 6 CD changer (CD-växlare) 0676 Hifi aktiv-lautsprechersystem (10 högtalare, 10 slutsteg och aktiva delningsfilter) 0554 Bordcomputer v mit fernbedienung (Stora färddatorn med "fjärr" i rattspaken) 0540 Geschwindigkeitsregelung (Farthållare) 0508 Park-Distance-Controll (PDC) (Elektronisk avståndsmätning bak) 0534 Klimaautomatik (ACC) (Stora helelektroniska klimatanläggningen) 0528 Automatische-Umluft-Controll (AUC) (Elektronisk luftkvalitestyrning) 0401 Schiebe-hebedach, elektrisch (Eltaklucka) 0431 Innenspiegel, automatisch abblendend (Elektronisk avbländning av backspegel) 0415 Sonnenschutzrollo heckscheibe mech. (Solrullgardin i bakfönster) 0465 Durchladesystem (Fällbara ryggstöd bak 60/40) 0473 Armauflage vorn (Armstöd mellan stolarna fram) 0502 Scheinwerfer-waschanlage (Strålkastarspolning) 0411 Fensterheber, elektrisch vorn/hinten (Elhissar fram och även bak) 0494 Sitzheizung fuer fahrer+beifahrer (Elektrisk stolsvärme) 0498 Koppstuetzen im fond (Nackskydd bak) 0806 3.bromsleuchte (Extra bromslyse i bakfönster) 0354 Gruenkeil-frontscheibe (Tonad framruta) 0302 Diebstahlwarnanlage/fernbedienung (original fjärrstyrt centrallås och larm) 0255 Sport-lederlenkrad II mit airbag 0423 Fussmatten in hochflor-velours (Extra golvmattor) 0783 Schmiederad M doppelspeiche (Smidda dubbelekerfälgar, endast reservhjul nu pga 18") Eftersom det är en -96'a så är det självklart allt det vanliga: 6 växlad låda, 321 hk, flytande bromsskivor, dubbla airbags och ja allt vanligt grejs som elspeglar, M-märken på alla möjliga och omöjliga ställen... Osv. Bilen är riktigt RIKTIGT fetkul på bana med sitt nuvarande chassi med allt det Millway-Samuel specat och skickat av sina specialgrejer. Det enda man kan tänka sig som uppdatering om man vill vara lite kompromisslös är väl riktiga sitta-still-räserstolar. Och kanske montera bromskylslangar. Men jag kan väl säga att det har gått utmärkt att ha vrålkul och dessutom ta sig runt alla banor i bra tempo på banträffarna med den precis exakt som den står nu. Lite bilder från de skoj åren som gått: MK Motorsport 18"-fälgar. Här i hemmalandet vid Ring-Racing... gissa var ![]() ![]() MK Motorsport 18"-fälgar. Här med centrumkåporna monterade (har ofta kört utan de ditsatta som du kan se på flera andra bilder) ![]() ![]() ![]() Någon har photoshoppat min nummerplåt... ![]() ![]() ![]() Framhjulslyft inget konstigt med M3'a, finfin balans, lättkört och snabb ![]() (Någon har photoshoppat min nummerplåt... igen! (samma träff som förra bilden med "fel" regnr. HCC 373 är det som gäller) ![]() Här kan man antingen titta på en välkänd tysk banas långa raksträcka och kanske drömma sig dit. Eller så tittar man på att det sitter de väldigt speciella M3-kupestolarna i bilen fast det är en fyrdörrars: ![]() En unik bild! Den enda gången jag kört lite raktframrace ![]() ![]() Lite tidningsgrejs: Rejsa i Superstage: https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 Duell med Gullabo https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 Foto på bilen inför Action Meet https://rejsa.nu/m3/press/Bilsport-2 Några nytagna men brusiga mobiltelefonfoton på R-däcken som medföljer: 6 st 18" Yokohama 048A (slitna men några banträffar kvar) 4 st Dunlop SSR (bra men inte nya) 2 st Dunlop Direzza (slängdags..) Här 6st Yokisar och 2st Direzzor ![]() De fyra Yokisarna längts till vänster i raden ser ut såhär på närmare håll: ![]() och shyssta Dunlop SSR (Super Sport Race) ![]() och Michelin vinterdäck på äldre original M3-fälgar: ![]() Rejsapris: 136 tusen. _________________ ![]() |
||||||
om jag köper den där bilen lär den få en chock av skillnaden i längd på chaufförerna. Det skiljer ett par dm i längd mellan oss, Magnus...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() ![]() Jag är 1,96. Med hjälmen på ännu längre ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Fy fan. Jag kommer ihåg när jag "mindre" och såg denna i bilsport, Den såg så jävla snygg ut. Nu är man 21 och letar efter en bra blandning på bil att köpa, I vår...
![]() ![]() _________________ Dennis Rudolfsson Bmw 320D Touring M sport 2008 www.mecahaninge.se www.stertman.com [URL]http:://forum.lazzat.se[/URL] |
||||||
Prata med din bank, pruta lite och sen så är den din ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Du kan få min A3 Sportback i byte. ![]() _________________ Dennis Rudolfsson Bmw 320D Touring M sport 2008 www.mecahaninge.se www.stertman.com [URL]http:://forum.lazzat.se[/URL] |
||||||
Tar endast M3 E46 med SMG2 i byte ![]() _________________ ![]() |
||||||
Denna kanske passar herr Thome perfekt...
http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_ _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Kanonfil bil du har, hade man haft 130tusen hade man ju slagit till... Nu har jag inte det men jag ville bara passa på att gratulera till en otroligt fin annons som inger förtroende och du verkar verkligen ha tagit väl hand om bilen alla dessa år, hoppas du hittar en lika välskött och ännu snabbare E46!
_________________ Axel Tanner |
||||||
E46'orna är väl sällan snabbare än E36'orna ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Är E46orna inte snabbare? Det var som... Nåväl. Du har en mycket fin bil som du tagit väl hand om, det ska du ha beröm för. ![]() _________________ Axel Tanner |
||||||
Uppdatering april 2010: Nyservad med storservicen "Inspektion 2", dvs ventiljustering och massa mer. Ny bromsvätska m.m. förstås. Dessutom lite ompyssling, rengöring och översyn av hela chassit, dvs bussningar, lager osv efter (de iof väldigt få) milen i vinter. Och hjulinställning förstås.
F*n, ska jag verkligen sälja... nu kommer vårsolen... Nu blir det svårt ![]() _________________ ![]() |
||||||
Klart du ska sälja, 10 år är ju allt för lång tid med samma bil
![]() ![]() _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
14762 besök totalt |